Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Veronica, Viveka, Viktualia , Vera, Victoria, Vanna, Vendela, Vanja, Wanda

• Liten med Mindre

Äsch - jag var ju jättelångsam...

• Liten med Mindre

Velig...

"Vilja" heter goda vänners dotter.

• Liten med Mindre

Cicci - vi förvarade leksaker i den uppfällda blöjhinken (delbar på mitten), tills vi kom oss för att skaffa lådor.

Fruktpåsar funkar fint för blöjor med. De är gratis i affären... Får handla mycket frukt bara.

• Liten med Mindre

Hmm...nä, blöjorna som de ser ut om mornarna nu skulle inte jag vilja försöka klämma ner genom blöjhinkens "käftar". Urrk! Hålles med så lite tryck som möjligt.

• Liten med Mindre

Fast å andra sidan kunde Mindre klämma ett tiotal såna blöjor om dagen i början, nu är det 1-3 om hon är frisk.

O vilken härlig diskussion

Man blir så avtrubbad som förälder. Som tjejerna på mitt pass igår som var tvungna att springa ut och ta hand om sina telningar ett par varv. Jag berömde dem, och alla andra föräldrar, för att de trots allt tar sig iväg och tränar. Båda förklarade högt och tydligt för hela salen att de fått gå ifrån och ta hand om BAJS-blöjor. Kanske inget de utan småbarn var så intresserade av att höra. Eller andra heller för den delen.

• Liten med Mindre

Åh - drinkar - funderade i går kväll på om det finns något gott att göra på mörk rom?

Köpte på Kuba för massor med år sen - men de står ju fortfarande kvar för rom o cola är inte riktigt samma sak på egna balkongen, som när vågskvalpet hörs nedanför hotellet.

Massor med sprit i skåpet som vi aldrig ens tittar åt.Får ju knappt i oss fin-vinet ens.

• Liten med Mindre

På tal om tokbuske - är det någon som hört hur det gått för Sweet på nya jobbet? Det var länge sen hon hann in nu. *nyfiken*

Inga drinkrecept med mörk rom? Hallonvodka?

• Liten med Mindre

Hmm...behöver definitivt trimma frisyren. Har ingen mage att skylla på. Inte för att storleken berör mig så mycket - men stubben är ful. Som om jag nu beskådar den så ofta. Navelskåderi någon?

• Liten med Mindre

Läste med sweet-bloggen. Hon har visst varit i Sverige. Hade missat det...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare