• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

JA, det låter BRA Nenne alltid bra med stark slemhinna.

A M - tror att Frullis skrev att hon ev skulle komma. Tror också att Cicci skrev att hon kommer.

• Frejis

JA, det låter BRA Nenne alltid bra med stark slemhinna.

A M - tror att Frullis skrev att hon ev skulle komma. Tror också att Cicci skrev att hon kommer.

• Frejis

Det blev visst dubbelt så bra när jag skrev

• Frejis

Nenne - att du inte kom på att ställa alla dessa frågor när du var där. Typiskt!

• Frejis

A. M. - Jag har ju sådär 25 orkidéer och har fått mina att blomma om hela tiden. Jag låter dem stå i vatten ung en gång varannan vecka och så får de stå allt mellan 30 till 60 minuter (beroende på om jag kommer ihåg dem eller inte ). Använder orkidégödsel då och de verkar trivas. Jag skulle låta den vissna blomman vara kvar och nästan torka ut så att du i princip bara kan ta av den; samma när det gäller stjälken. Kan vara bra att inte klippa av den för tidigt för att det rätt ofta växer ut små nya stängslar ur den som blommar jättefint.

Vad orkidéer verkar avsky är att bli övervattnade. Då checkar de ut och det ser man på deras gulnade blad. Att de blir för torra är i regel inga problem.

• Frejis

Lappis - jag håller med Nenne och Telis att det kanske är bättre att dansa vid ett senare tillfälle för att om vätskan inte gillar hopp så trivs den kanske inte med snurr heller. Och det vill vi inte ens utreda.
    Skönt med det låga hcg:t.

Nenne - ditt nya jobb låter liiite speciellt eller rättare sagt HON gör det.

• Frejis

Nenne - hoppas att du drog ut på nöjet att få arbeta... Usch, känner igen situationen alltför väl, avancerad människoplågeri.

Liten - jag har tyvärr problem med att få plats med fler och maken kommer då och då med nya älsklingar Det är bara två rum i lägenheten där de trivs och i andra rum är de avlivningshotade (förmodligen för mörkt).

• Frejis

A. M. - då borde orkidéerna passa dig eftersom jag tycks döda alla växter förutom dem och sanpaulior (fin stavning Fick en begonia för en månad sedan, en vacker rödblommig växt som har fått ett nytt jag, med skryngliga torra blad... den ser onekligen halvdöd ut och matchar nog olivträdet på köksbänken.

• Frejis

Muggles - nja, det vet jag inte. Det hela med plusset känns inte så realistiskt förutom när jag är gasig, får molvärk i magen, ömma tuttar och lätt illamående om jag inte ätit. Nu är det ultraljudet 2/3 och ett tickande hjärta som gäller, annars köper jag inte det.

Skönt förresten att din mamma verkar ta det hela med någon slags ro. Min egen mamma hade skuldkänslor när mormor gått bort så att det var mindre roligt.

Och visst kan man höga morfindoser som passiv dödshjälp, men man kan ju inte tillämpa det här synsättet på allt och alla.

Skönt att det löste med tvättmaskinen!

Om jag ska fortsätta vara ego lite till känner jag mig extremt ambivalent och att jag hamnat i ett slags moment 22 när det gäller jobb (går ju ut nu i vår) och graviditet. Det heter säkert "vill både äta kakan och ha den kvar" alt prestationsångest alt rastlöshet och det löser sig säkert av sig självt som allt annat i livet. Men jag är less på att vakna mitt i natten med dessa två grubblerier.

Det finns iofs fördelar med att inte jobba och det är att jag får sova nästan hur länge jag vill på morgonen

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare