• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

A M - har faktiskt aldrig varit på Anglais och lunchbuffe låter trevligt så länge det inte finns våffeljärn som avger matos utplacerade få tar ett jobb som spårhund om luktsinnet fortsätter vara så bra som det är nu.

Telis - fungerar 12.30 för dig? Någon annan som vill vara med och luncha på tisdag?

Brudsommar - jättestor kram till dig, det här med vikt är så oerhört känsligt och doktorn verkar ha varit rätt så klumpig. Tycker att Nenne resonerar bra och även om han var "dum" mot dig menade han säkert inte att vara elak utan ville bry sig fast det blev ju tvärtom än vad han menade. Kan du inte försöka vända allt det där med remissen till din fördel? De kan kanske hjälpa dig att gå ner i vikt om du vill, det finns kanske någon duktig dietist eller rent av ett team som kan hjälpa till med sådant.

Cicci & Mrs B - skickar stödkramar till er med, ni verkar behöva dem!

Nenne - det blir inte BOM nu, jag vägrar tro det förrän det är ett faktum

På tal om vikt igen (ett kärt ämne för mig som har några kilo för mycket) - min make vägde sådär 25-30 kilo för mycket för några år sedan och såg fortfarande glad ut när jag träffade honom glada affärsmiddagar sent på natten, massor med vin, inga ordernliga rutiner. Men han bestämde sig lite på samma sätt som Vickan och gick ner allt. Så när maken hittade mig med de jättegoda Bretonkex höjdes ett varningsfinger. Hans råd är att äta tråkig mat om man vill gå ner i vikt och att låta bli sådant som man tycker är jättegott. Han åt typ kycklinfiléer utan sås (blä...), tråkiga frukostar och gick tio kilometer om dagen (efter jobbet, under lunch, etc.)

Mm, får göra slag i saken, vinka adjö till min Bretonkex och köpa lite skorpor utan socker samt rädisor till herr Kanin.

• Frejis

MSW - hur omfattande är operationen? Är det några förhållninsregler efteråt? Alltid jobbigt med sådana ingrepp.

• Frejis

Telis - super då går vi dit på tisdag helt enkelt, skoj!

• Frejis

Har Freud som inneboende så att sådana små fel märker jag inte ens

• Frejis

Nenne - för mig fungerar förbud till viss del. Jag är en sådan person som till exempel älskar chips och jag kan inte ha en öppen chipspåse hemma efter kl 15 på eftermiddag för att då går jag och äter upp allt och ogillar sedan mig själv. Så att chipspåsar finns nu i källaren (så långt sjunker jag aldrig att jag går ner dit för att hämta upp dem eller så kastar jag allt. Chips är med andra ord förbjudna här hemma förutom fest.

Mat har ju också social funktion på samma sätt som alkohol. Hade några kunder för ett tag sedan som blev djupt deprimerade eftersom de inte längre kunde äta själva. Tycker att det är så mycket av vår vakna tid som kretsat kring mat, vad vi ska äta, inte ska äta etc. Klart att det blir extremt svårt då för att då är man ju annorlunda. Jag har också svårt för den här tråkiga maten eftersom jag älskar god mat med såser och andra tillbehör. För mig fungerar det rätt bra att hitta några råvaror som inte är så kaloririka och som jag kan äta mig mätt på utan att känna mig bestraffad personligen gillar jag kokta morötter, brysselkål, broccoli. Har gjort så vid ett par tillfällen att jag gjort en megaskål med sådant och tagit av det när jag känt mig hungrig; sedan äter man som vanligt fast mindre och kan hantera matmängder rätt bra eftersom man inte känner sig vrålhungrig.

Kanske läge för lite kokta morötter igen eftersom jag kommer att gå upp rejält om jag fortsätter att må illa Min egen viktfixerade mor sade det senast igår *hm, tack för det! *

• Frejis

Cicci, har du provat DEICHMANN? De finns bland annat på Kungsgatan och i Gallerian och den sistnämnda butiken verkar ha skor för barn, iaf hade det i sitt skyltfönster i förra veckan. De verkade inte heller vara extremt dåliga heller, kan vara värt att prova.

• Frejis

Koko & Muggles - skönt att det till slut verkade ha blivit bra avslut. Bra med sådana för att då är det lättare att gå vidare.

Koko - spännande med Nupp/Kub. Undrar ibland över säkerheten i dessa prov och i flytten av BF fram och tillbaka. Verkar inte vara helt exakt

Lappis - välkommen hem. Det vore skoj om du ville äta lunch med oss imorgon.
    Hoppas att eländet med X nu är slut. Håller tummarna!

Nenne - dumma tant att hon envisas med att komma och så tidigt. Frågar som Cicci om du verkligen är säker på att det är tanten och inte en nidis?

På tal om adoption så kom jag på mig själv att jag absolut inte vill försöka några fler gånger om det går fel den här gången. Då blir det adoption för min del. Tror nog att det eländiga illamåendet och det ständiga ätandet (f*n, jag kommer ju att bli stor som ett hus!) gör sitt. Och så är jag nervös inför ultraljudet på torsdag. Liiite nervös, inte mycket.

På tal om skor - upptäckte igår att mina nya snygga vinterskor som jag köpte i början av december läcker på vänster sida. Gick till butiken för att reklamera och möttes av en dryg tant som menade att jag inte borde ha använt skorna i det dåliga vädret, att jag inte har skött dem och att det bara var en tidsfråga innan det blev fel på den andra skon Och att det var butikschefen som skulle avgöra hur det blev i reklamationsfrågan. Mm, tänkte jag, det här är ju ett jättebra sätt att förlora de kunder som ni redan ha... Arg!

• Frejis

He he Brudsommar, förmodligen jag visste bara om det så det är tur att jag fått upplysningar om det i efterhand

Skönt förresten att du mår bättre!

• Frejis

Jag visste INTE om det...

Kan inte stava, men det var väl ingen överraskning

• Frejis

A M och Telis - tack för den trevliga lunchen igår

Liten - skulle gärna vilja få se den fina bilden. Nyfiken!

Det låter för övrigt läskigt när det gäller ögonoperationen (jag är också sådan som tänker att det kanske går snett), men om det fungerar kan det vara värt att prova. Har inga problem med synen så jag vet för lite och ska egentligen inte uttala mig.

Omsan - hm, ett jobb är alltid ett jobb och så kan man som du skriver söka sig vidare därifrån. Tonårsmamma... hua, det låter skrämmande seriöst!

Nenne - stor kram till dig! Jag tror faktiskt att jag förstår hur du känner. Jag trodde ju aldrig på riktigt på våra ivf:er även om önskan om att det ska fungera fanns där när vi höll på med det. Svårt läge, och endast du kan hitta ett sätt att hantera det på. Jag tror dock fortfarande att det inte är kört och att det kommer att fungera en dag, med ivf eller utan. Kram!

Ego: jag mår illa igen, blä blä blä... känner mig som ett stort slemproducerande däggdjur, usch. Har skaffat seabands, men de ger knappt någon effekt alls, inte ens placebo... jo, förresten, ont i handleder får jag av dem. Och imorse kändes det helt ok, säkert beroende på den fruktansvärda matmängden som jag tryckte i mig igår. Urk! fast vi åt en jättegod middag på en thairestaurang i stället. Stackars make kräktes i stället för mig hemma, symptom eller?
    Har iaf ringt barnmorskan om det, får se om hon har några goda råd förutom att jag ska äta mer

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare