Barnkarusellen snurrar vidare
A M - har faktiskt aldrig varit på Anglais och lunchbuffe låter trevligt så länge det inte finns våffeljärn som avger matos utplacerade få tar ett jobb som spårhund om luktsinnet fortsätter vara så bra som det är nu.
Telis - fungerar 12.30 för dig? Någon annan som vill vara med och luncha på tisdag?
Brudsommar - jättestor kram till dig, det här med vikt är så oerhört känsligt och doktorn verkar ha varit rätt så klumpig. Tycker att Nenne resonerar bra och även om han var "dum" mot dig menade han säkert inte att vara elak utan ville bry sig fast det blev ju tvärtom än vad han menade. Kan du inte försöka vända allt det där med remissen till din fördel? De kan kanske hjälpa dig att gå ner i vikt om du vill, det finns kanske någon duktig dietist eller rent av ett team som kan hjälpa till med sådant.
Cicci & Mrs B - skickar stödkramar till er med, ni verkar behöva dem!
Nenne - det blir inte BOM nu, jag vägrar tro det förrän det är ett faktum
På tal om vikt igen (ett kärt ämne för mig som har några kilo för mycket) - min make vägde sådär 25-30 kilo för mycket för några år sedan och såg fortfarande glad ut när jag träffade honom glada affärsmiddagar sent på natten, massor med vin, inga ordernliga rutiner. Men han bestämde sig lite på samma sätt som Vickan och gick ner allt. Så när maken hittade mig med de jättegoda Bretonkex höjdes ett varningsfinger. Hans råd är att äta tråkig mat om man vill gå ner i vikt och att låta bli sådant som man tycker är jättegott. Han åt typ kycklinfiléer utan sås (blä...), tråkiga frukostar och gick tio kilometer om dagen (efter jobbet, under lunch, etc.)
Mm, får göra slag i saken, vinka adjö till min Bretonkex och köpa lite skorpor utan socker samt rädisor till herr Kanin.