Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Barnkarusellen snurrar vidare

Ooh vad spännande EA!

• Blivande fru L

MSW - Precis! Helst skulle man ju inte hamna i kön överhuvudtaget, men när man väl gjort det vill man förstås att den ska vara kortkort. Jättejättekort.

• Blivande fru L

Gud vad jag blir sugen på cup cakes av min presentationsbild! Kanske jag borde byta till ett knäckebröd, en morot eller ett glas vatten istället?

• Blivande fru L

Haha EA, det är en väldig tur att det inte finns några cup cakes här på jobbet, annars skulle deras sista stund vara kommen. Moahahaa!

• Blivande fru L

Jag har inte gett mig in i FB-världen och känner mig stenålders... Blir lite sur när jag får höra av andra att de sett bilder på mig på FB, det har jag minsann inte bett om. Hur gör ni? Lägger ni upp bilder på personer som inte har FB?

• Blivande fru L

Lappis - Vi ska se Macbeth. Mamma har bokat bord någonstans i krokarna kring Operan kl. 17. Det blir en TIDIG middag för att vara en lördag!

Jag skulle absolut ge min välsignelse till att lägga ut bilder av mig på FB om någon frågade. Tycker bara att det är himla konstigt att ingen har reflekterat över att de kanske skulle fråga först...

MSW - Synd att ert skambud inte räckte till. Bra försök!

Hurra för slem och korta köer!

• Blivande fru L

Svårt det där med FB. Det är ju inte så att jag har skyddad identitet och kräver att inte synas på nätet, men det känns underligt att få höra av personer som jag inte känner så bra att de sett bilder från vårt bröllop. Jag skulle helt enkelt vilja välja själv vad "alla" kan se!

• Blivande fru L

Hoppar in en snabbis för att hurra för Ore. Vad underbart med ett plus! Grattiskram!

Själv har jag lagt mig under deppmanteln och planerar att krypa ut någon gång i augusti när vi fått tid för behandling (eller vad man nu kallar det).

Varför, varför, varför blir alla gravida utom jag?!! (Ja, och några till då. Och jo, jag vet ju varför jag inte blir gravid). Jag längtar så förbaskat mycket efter att vara gravid och få uppleva hela grejen. Jag blir alldeles gråtfärdig när jag tänker på att det kanske aldrig blir så. Jag VILL ju till och med föda barn, jag VILL klämma ut en grapefrukt ur ett litet hål!!! Just nu känns allt JÄVLIGT surt och jag tycker skitsynd om mig själv.

Det var allt, nu ska jag lägga mig på soffan och titta på Antikrundan. God natt!

• Blivande fru L

Hej Ore och alla andra!

Jag smygläser nästan alla dagar men kan inte skriva på jobbet. På kvällarna är jag för lat och när det gått för många dagar sedan jag skrev sist så vet jag inte var jag ska börja och då får det vara...

Vi har beställt tid till en privat klinik dit vi får komma redan nästa vecka. Det känns bra att få komma dit för samtal så fort men ju närmare vi kommer desto mer orolig blir jag över kvaliteten på makens simmare. Tänk om de inte duger och vi inte kan använda dem?! Vi vet ju att de inte simmar och att de flesta dessutom inte ser normala ut. Jag försöker att inte oroa mig i förväg för saker vi inte vet, men det är lättare sagt än gjort. Nåja, snart vet vi!

Ha det bra tjejer, jag hoppar in en sväng igen småningom och avlägger rapport!

• Blivande fru L

BS: Ja, båtresan dit tar sex timmar och hem tar det lika lång tid. Dessutom går båten mitt i natten och kommer hem sent på kvällen så det blir en lååång dag med mycket tid att slå ihjäl efter läkarbesöket. Men det är bara att gilla läget, vi får väl ägna oss åt lite shopping för att få tiden att gå.

Deppa inte ihop, det är klart att ni får en tvåa någon gång! Kram!

• Blivande fru L

Snaily: Ja, jag bor nog så långt bort man kan komma (mätt i antal restimmar) från ett stort sjukhus. Man kan flyga också, men det kostar 350 euro per person... Hej, förresten!

• Blivande fru L

Hepp! Mycket kul att läsa idag! Har skrattat högt åt raklödder i håret bland annat. Jag är också pilsk både vid mens och ÄL. Logisk vid ÄL, helt ologiskt vid mens...

Tack för era snälla peppande inlägg om makens simmare! De borde tyvärr kallas "flytare" istället, det fanns inte en enda (0%) som simmade i provet han lämnade. Dessutom var en en försvinnande liten andel som såg normala ut (1%). Jag hoppas på att det ska gå att göra ICSI (mikroinjektion) men det är ju inte säkert. Hur som helst ska vi träffa läkaren i närmaste storstad den 8 april, om exakt en vecka alltså. Räknar ner dagarna och hoppas på att komma därifrån med sprayer och sprutor och allt vad det finns!

Nenne
    Spännande med sprayer och sprutor! Men vilka dålig instruktioner du verkar ha fått! Tur (eller synd, hur man nu ska se på saken) att det finns riktiga experter i tråden!

• Blivande fru L

fru AM skrev 2009-04-01 16:01:24 följande:

Jaha - man lägger en Reblochon uppepå ... Gör han inte motstånd då? (Jag vet inte vad en Reblochon är!)
    Hahaha!
    Jag hade heller ingen aning om vad Tartiflette eller Reblochon var.
  • Blivande fru L

Snaily - Vilken söt snigel! Hör signaturmelodin till Björnes magasin när jag ser din bild.

BS - Verkligen en skitkväll med skrikande Iris och bråk med maken! Hoppas det löste sig med allt. Kram!

Telis - Vi har också en spikmatta. Det gjorde _Väldigt Ont_ att ligga på den första gången! Efter några gånger går smärtan faktiskt över och man blir varm och avslappnad i kroppen. Min svärmor somnar t.o.m. på sin matta - det är säkert svårt att tro på efter dagens session! Så långt har inte jag kommit ännu...

Vickan - Låter som att du har det jobbigt nu. Inte så konstigt som du säger med tanke på allt som hänt. Skönt med lite mera ledigt i påsk. Kram till dig också!

God natt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare