• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Jaha, träffade grannen när hon skulle gå till dagis med deras 1-åring och vad ser jag ... hon är gravid IGEN!!! Våra grannar får barn stup i ett. Den under, den mitt över och så den här som vi har vägg i vägg som snart är inne på sin andra sen de flyttade in 2 år sedan.

• Lapinette

AM - har en tjej som brukar åka samma buss som mig på mornarna som fick sin fjärde för ett halvår sedan. Äldsta tjejen (alla är tjejer utom den sista som jag inte riktigt identifierat än) är nog 5-6 år. Sammanlagt 4 barn.

Grannarna under har nog kämpat ett tag (gissning och vilda spekulationer). De har varit gifta ett tag och hon har passerat 40. Grannar mitt över tror jag också har försökt mer än 1 år eftersom de också varit gifta ett tag samt köpte hund i somras. Hon är nog ett par år yngre än mig medan han är äldre.

Kanske ska jag bli privatdektektiv? På sparning efter magar och blöjor.

• Lapinette

Maken sa när vi förstod att grannarna mitt över fått barn att nu är det vår tur men det verkar istället ha spritt sig till grannen som bor mitt emellan ... SEN borde det ju vara vår tur.

Grannen bredvid oss nämnde inte sin mage (som jag såg)men att de har visning av sin lägenhet i helgen. Förstår om det blir lite trångt då de har hans barn (2 st) boende där med jämna mellanrum samt att de själva snart har 2 barn ... de bor i en 2:a! Visserligen stor och omgjord så att de stora barnen har fått egna kryp-in.

• Lapinette

Telis - har anteckna Champoluc. Låter som en suverän vecka!

• Lapinette

Ahhh... så vi byter helt enkelt ställe ! Vi har verkligen haft sådan tur med våra alpresor (hittills). Canazei så snöade det i två veckor och så landade vi och solen. I Serre Chevalier var det 1 dag med snö ... resten sol.

• Lapinette

Fast å andra sidan ... vi har ju inte sån tur i "andra" saker.

• Lapinette

Telis - inget ont blod alls! Börjar dock tänka i samma banor som dig ... kanske skita i alltihop. Känner mig rätt nöjd med livet just nu (utan ont och blod) och inga barn.

• Lapinette

Telis - förtydligande, testade negativt för ca 1 vecka sedan !

• Lapinette

EA - skönt att få prata av sig, det behöver man! Bättre att säga hur man mår och vad man känner än att gå själv med alla känslor.

• Lapinette

Cissi - vi kommer inte att vänta länge men motivationen är just nu noll. Känner mig inte ett dugg motiverad, peppad eller ens sugen på barn.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare