Barnkarusellen snurrar vidare
Idag är det freeeeeeeeeeeeeeeeeeeedag tjejer och solen skiner
Hade tokmycket att göra igår och sedan kom pappa ner på kvällen för att sova över till idag.
Igår var jag hos fabror gyn för ett litet samtal och koll. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare av allt han sa men lite iaf. Glömde naturligtvis att fråga om spottingsen som kom efter tanten men men. Han föreslog iaf att vi skulle göra ett VUL eftersom jag var på dag 15 för att se om ÄL var på g, vilket jag tyckte var ett jääääätebra förslag . Båda äggstockarna såg finfina ut med flera äggblåsor i olika storlekar vilket tydde på att ÄL var i intågande. Han kollade även snigelslemmet vid livmoderhalsen och det tydde med på ÄL , förklarade det så roligt med att innan ÄL är flimmerhåren som en stor trasselsudd och sen när det är ÄL så rätar de ut sig så det blir som en motorväg in för simmarna .
Summan av kardemumman är att jag, på hans förslag, ska ta ett blodprov på dag 21 för att se om jag har ÄL även utan piller vilket jag är relativt säker på att jag har och även VUL:et visade. Så jag är glad
Blev dock inte riktigt klok på att han menade på att eftersom min cykel varierade mellan 28-35 dagar innan så tydde det på att jag inte hade ÄL varje månad........men visst kan man ha ÄL på dag 14 ena månaden och dag 18 nästa utan att det är något "fel"????? Blev lite snurrig där, men men
Nenne-be att få mirakelpillret mot svamp från gyn om du inte blir av med svampen så slipper du smörja och greja. Mina slemhinnor brukar inte tycka om svampmedlet........