Barnkarusellen snurrar vidare
Cicci - hoppas det går att lösa med jobbet. Hem o ta det lugnt låder som en bra idé. Klappa magen och äta bullar.
Cicci - hoppas det går att lösa med jobbet. Hem o ta det lugnt låder som en bra idé. Klappa magen och äta bullar.
September - jag tycker Camilla på Ekman Hair (Nybrogatan) gör kanonfina slingor (flerfärg). Dock har jag aldrig färgat håret hos henne.
ea - är du hemma och VAMMAR? Liite skönt låter det ju med bikini och jobba ute. Får njuta av solen genom fönstret här.
Tycker inte ni det är märkligt förresten - när folk blir uppsagda från ett företag pga arbetsbrist, så får de smyga ut bakvägen och säga hejdå till dem de vill. Men om någon samma månad eller nåt, säger upp sig, så ska det hållas avskedstal och ges presenter. Tycker det är såååå fel. Bättre att ge nåt till de som inte ville men tvingas sluta, än de som faktiskt inte vill vara kvar i företaget.
(Ja, vi har haft ytterligare en mysko avtackning här i dag.)
Jaaa - hoppas på ännu mer solsken i tråden!
Håller på att övertala maken om att dricka den sista dyra vinflaskan ikväll, eller imorgon. Sen är det bara champagne kvar tror jag. Skulle vara smaskigt det med förstås! Kanske går det att sitta på balkongen o äta, med lite kläder till o med.
Lappis - vi har haft busktomater / vildtomater (yttepyttesmå), och det har funkat ok. De mognar rätt sent hos oss dock.
Men oj så goda. Nästan så det gör ont i munnen för smaken är så koncentrerad.
Skönt med lite spinning lappis - fick min dos igår. Och givetvis pajade micken, första passet efter förkylningen. Så idag låter jag lite som Smokerings igen. Typiskt!
Känner mig åter lite låg rent allmänt. Dumt när solen skiner. Undrar om det är sockerabstinens - har inte ätit godis på en hel arbetsvecka, förrän jag nu stal marsipandekorationen från en avtackningstårta.
Och så nyper det nere i magen...
EA - min mor odlar alltid squash på friland (klimatzon Sörmland), och när jag säger att de blir i baby-storlek, så menar jag inte nyfödingar, utan månadsgamla bebbar. Hon skördar inte tillräckligt när de är små och fina. Synd!
Någon som är kvar som kan tipsa om nåt gott att laga imorgon? Inte alltför avancerat, då jag har en lill-Snorpis med mig hela dagen när maken är borta.
Lappis - nyfiken - vem kör ni med?
Då kör ni på Odenplan ikväll?
Johanna brukade ofta gå på mina klasser på Stureplan innan hon blev instruktör, så vi snackade en del redan då. Sen körde hon klassen innan mig när jag var på Odenplan.
Vilket som låter gott - det blir kött och spetskål ikväll, så något som utesluter biff och köttfärs (och lax). Fantasin tryter än så länge...
AM - drog oxå på smilbanden åt lill-Livia. "Pappa hjälp!"
Lappis - ska det till nåt vatten i såsen - eller bara vinäger o gucka? Undras om oliver kan bytas mot fetaost? Torkade tomater har vi i alla fall gott om hemma.
Trevlig helg alla!
Akta näsorna!
Nenne - grattis till nytillskottet - hon finner sig säkert till rätta så småningom. Lite vår-heshet drabbar den bästa. Hoppas oxå att blödningen lugnar sig lite, annars får du börja knapra stekpanna.
Lappis - hur mår du nu? Har det lugnat sig? Attans att din kropp ska bete sig så mysko.
I övrigt - jag o lillskruttan har haft en skön helg med sol och sand (överallt). Tyvärr har maken legat med 40 graders feber istället - så det verkar inte som om vi fick vara friska nu heller. Flyttade med Mindre till mina föräldrar igår så att de kan ha henne i dag och ev imorgon, så att maken får vila upp sig. Hoppas! Lite uselt sover jag ju borta, men Mindre sov i alla fall ok.
Sen måste jag ju säga att lite fundersam blir jag ju att läsa om svininfluensor, och sen ha en make med hög feber och ont i halsen... Vi har ju knappt varit utanför Tyresö! Än mindre sett gris annat än i rökt form på ICA. Rapporteringen kunde kommit vid ett annat tillfälle.
Koko - skoj med ny kisse på G hos er med! Måste kika i galleriet sen!
Oh - är det senast idag Hector kommer?!?
Sweet - superskönt med nya resvägen. Kan förstå att det känns lite avigt med läkaren där. Vet inte heller vad jag skulle sagt.
Nenne - min svägerska var hemma och Vak-ade en eller ett par dagar med ny kisse - vård av katt.
Frejis - du ska inte bara öva på att ta det lugnt eller försöka ta det lugnt - du ska ta det lugnt PUNKT!
Hoppas det slutar göra ont och att du inte har nån infektion!
Nenne- det låter som att ni kan vänta med att ta ut kissen tills hon längtar efter det själv, och visar intresse för det. Klappa lite från mig med!
Muggles - skulle säga att du gillar stormönstrat. Glada klänningar!
FruLlan - det tycks som om dina sönder fått några anlag från dig.
Kramisar och hoppas att ryggläkaren får bukt med ryggen din. Kan lite avslappning i badkar lätta lite på värken kanske? Massage?
Ego - är superkass i magen idag, och jag vet inte ens att jag ätit något som retar den. Får springa stup i kvarten. Såå retsamt! *mutter* Piggade upp mig med lite godis ur lådan på jobbet - måste ju tömma innan jag tar ledigt i maj. Så nu har jag i alla fall ätit nåt som jag kan vara kass av.
Eller så är det bara för att magen är nervös inför ögon op imorgon. Magen fattar vad hjärnan förtränger.