Barnkarusellen snurrar vidare
Vickan - då törs jag kanske shoppa ett litet lager jag med. De måste ju hålla sig ett litet tag.
Vickan - då törs jag kanske shoppa ett litet lager jag med. De måste ju hålla sig ett litet tag.
Cicci - bra att tappen håller sig hyfsat. Syttende maj blir väl ett fint datum. Parad för lillparveln och så.
koko - skönt att du kryat på dig. Gissar att jag också behöver fler dagar hemma. Såå glad att det inte är en bebis i magen just nu.
Du undrade om Mindre. Hon är mindre än Conny i alla fall. 8,5 kg, 76 cm för 2 veckor sen. Drygt 15 månader gammal. Lillskruttan.
Börjar fundera på att köra en "mat-kur" på henne. Det känns som om det är enda vägen för henne (och oss) att bli av med matburkarna. De fyller en funktion förvisso, men hon behöver börja kunna äta vår mat, och inte bara frukt i bitar utöver burkmaten. Just nu tuggas den och spottas ut, om den ens kommer in i munnen.
Vi har också en "vill vara först" här, i all välmening, men ändå. Senast gick det ju mest ut över henne själv när hon kom sättande för att jag inte ville äta sill och gravad fisk till lunch.
Förresten - nåt som "förgyllde" min helg - i all "elakhet". Mindre ville givetvis dricka ur mitt glas i fredags när vi påskfirade med familjen. Påskmust var helt klart en ny erfarenhet. Första slurpen åkte bara ut som ett vanligt "inte gott". Givetvis ska det drickas igen - och gång två sprutade det som en fontän. Lillskruttan! Önskar jag hade varit lika kvick som Sweet med filmkamera.
Nä, kommer inte på så mycket mer att göra idag. Undrar vad jag ska rättfärdiga min tidrapportering med?? Känner inte för att springa och snora folk i nacken för att få svar på frågor - men mejl funkar ju uppenbarligen inte.
BS - och jag tycker maken har kort stubin, och han tycker att jag är sur så ofta, och han tycker han är jättetålig, och jag tycker att jag "står ut", och han tycker jag håller tyst för länge, och sen tycker han att jag är gnällig om jag tar upp något för ofta, och jag tycker att jag är gnällig så jag håller tyst i det längsta...
Vilken rundgång det blir!
Har ni någon input tjejer - vill ta upp med chefen att min arbetssituation inte fungerar - jag kan inte sitta och vänta på att folk ska sluta ha möten.
Hur lägger jag upp detta bäst utan att låta slö och slapp. Känner mig mest uppgiven vid det här laget. Har ändå varit här i 6 år och aldrig haft så lite att göra men så mycket som skulle behövas. Får ju ingen input.
Tänkte presentera det just så - att jag ser att det finns massvis att göra men att jag inte får in/eller kan jaga fram det material som behövs. Listar alla de projekt/manualer jag har på gång och vilken status de är i och varför det inte går framåt (min synvinkel).
Är det för negativt? Jag har inget bra förslag på hur det ska förbättras tyvärr. Kan inte be folk att sluta sitta i möten för att ge mig input...
Tack Nenne - får inte tag i maken idag, så lite uppbackning satt fint.
Puss o kram! (lite känslosam blir jag i ÄL-tider )
Nenne - vilket geni du jobbar med!
Nu är det gjort - skickad inbjudan till möte med chefen. Gulp! Tänk om jag blir bortrationaliserad???
Lika bra att gå hem. Ska nog ta mig förbi affären Vickan tipsade om.
Lappis - smarrigt med champagne! Skoj att få dela rum med er...
Muggles - jag tror nog faktiskt jag ska framföra förslaget att han ska vänta lite med att bli sur nästa gång han tycker att jag fräser, och fråga först om jag är sur eller bara lät så. Så ska jag lova att göra samma sak.
Får se vad chefen svarar...