Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

AM - tack - har sparat ner tills det blir dags för skåptömning.

• Liten med Mindre

Trevlig helg!
    Nu ska jag ut i solen och hem o krama på familjen.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

MrsB - skönt om det vänder för er nu! Grattis till tentaresultatet med.

Undrar om Mindre går på Maltes diet - det är inte mycket som går i alls, banan är väl det som gått bäst. Igår middag skakade hon bara på huvudet åt allt, men åt sen inte ens upp vällingen vid läggdags.

Vickan - grattis i efterskott! Skönt att andarna återvänder!

Koko - har du myst hela helgen med familjen nu?

Själv lyckades jag faktiskt handla lite på outlet i lördags, plus att vi fick tid att sitta och dricka vin i solen. Mysigt med tjejdag. Var helt slut när jag kom hem - och det visade sig vara en förkylning som outade sig när solen låg på. Skakig i kroppen, kli och ont i halsen och så försvinner rösten som vanligt. Tur att jag kan skriva i alla fall.

Är på jobbet ändå - får nog mer vila här än hemma. Får ju inte vara i fred från lillskruttan. Jobbigt att vara favoriserad när man är sjuk.

• Liten med Mindre

BS - ja man kan ju tycka att Iris som råkar ut för allt annat ungefär, borde dragit till sig vattkoppor som en magnet.

Vet inte varför Mindre inte vill äta. Lite går ju ner, men igår var det sparsmakat alla måltider, och hon hade nog inte direkt någon feber längre. Säkert bara eftersläpning från vad det nu var hon fick i förra veckan. Fast imorse fick pappa i henne extra välling till o med, så det kanske är en bra dag.

Håller på att försöka köpa pralinformar till min syster som fyller år, och hon ha önskat sig något från ett litet företag på Gotland. Verkar vara himmla mysig farbror som har det, av telefonsamtalet att döma. Återstår att se om jag lyckas få handla något. Blev testkanin för deras nya webshop tror jag.

• Liten med Mindre

BS - jo ett hus vore ju bra ur den synvinkeln. Nu går det ju inte att ligga i sovrummet hur länge som helst.

• Liten med Mindre

MSW - möjligheten finns ju att A faktiskt aldrig var så liten...

Hade en kompis, som har två barn, på besök när Mindre var en knapp vecka. Hon fick hålla lillskruttan och tyckte att - oj så här litet barn har jag nog aldrig hållit. Vilket stämde eftersom hennes båda kom ut på 4,3 kg. Någon enstaka annan lånebebis kanske förstås...

• Liten med Mindre

Spännande med huset förresten. Hoppas han sätter ett låååågt pris.

• Liten med Mindre

Det har visat sig att receptionstjejen som var med i lördags också tagit med en förkylning hem. Vi tålde nog inte solen helt enkelt. Eller så drack vi för lite vin. De andra två som drack flera öl verkar ha klarat sig.

• Liten med Mindre

EA - you're the judge. Kan inget om formar.

Innehållet är jag dock bra på att avsmaka. Får kräva det som kompensation från syrran, i och med att hon får två formar när hon önskade sig en.

AM - fullt hus i veckan då. Hoppas Livia blir sig själv snart, så att du får lite tid med dig själv och sonen. Det kan ju kännas tungt ibland att vara äldst och vara den duktiga som klarar sig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare