Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Maken skickade precis en film på Mindre som höll på att somna i maten. Det har nog inte hänt sen hon ammade, möjligen en vällingflaska någon kväll.

Stackars lilltjejen, mår inte så bra. Fast jag kan tänka mig hur hon känner om hon har min hals, näsa och öron...

(Mammahjärtat brister - ursäkta)
  • Liten med Mindre

Krya på magen cicci - eller vad man nu ska säga. Den är väl kanske inte dålig, men jobbig.

Nu ska jag hem o krya på mig med. Mindre har haft feber förra veckan, men inte så mycket i helgen (tror vi). Hoppas att det bara är sviterna, och att det artar sig snart.

Får väl ta tag i min "inflammationsdämpande" kost. Skulle ju behöva hålla mig frisk lite mer. Men det tar emot att minska på sötsaker när man är krasslig och känner sig ynklig.

Trevlig kväll!

• Liten med Mindre

Host host - sitter mot bättre vetande på jobbet. Får nog inte mycket gjort idag, men jag inser att jag förmodligen vilar mig mer på kontorsstolen än hemma med den krassliga mammagrisen.

Samma hosta o snuva hon o jag. Undrar om vi är klena ihop, om jag smittar henne, eller om vi pussas för mycket? Men då borde maken vara rökt med. Kommer väl lagom till helgen. För man kan ju undra varför denna helgs roliga kalas skulle funka fint - när allt annat skoj blivit inställt sista månaderna.

*muttarar och snörvlar*

MEN - jag har kommit på en lysande lösning på sjukdomseländet. Med lite koll på kalendern, så inser man lätt att jag blivit sjuk 4 av de 5 senaste mens-veckorna. Så om vi lägger manken till nästa ÄL så kanske jag kan slippa mens ett år eller två framöver, och hinna få ett immunförsvar igen. Vad tror ni om det?

Fast skvallra inte för tanten - hon får ju inte tro att det är passande om hon försvinner...

• Liten med Mindre

30-årskalas - Jag hade chili con carne gjort på riktiga köttbitar, och med bönorna i en skål bredvid. Samt sallad bröd ost vegetariskt alternativ tårta etc. Säkert för mycket mat eftersom mina föräldrar var med och fixade.

Ore - jag blev också märkligt tröstad när jag fick veta att även andra hade lite fördröjning i bebisleveransen.

• Liten med Mindre

MSW - ibland funderar jag på en annan utbildning. Sen tar det emot med 4 års studier till.

Och jag har lite svårt med den "sjuka" delen av vårdutbildningar. Friskvård är helt ok. Men det bär mig tyvärr emot att lägga händerna på vem som helst - oavsett när de bytte kläder eller tvättade sig senast...

På gymmet träffar jag ju i alla fall "lagom" friska människor, även om de efter ett pass inte alltid luktar hallon.

Telis - härligt med snabbare tid. Hoppas det är någon bra du får komma till!

• Liten med Mindre

Suck - nu har jag, trots att det inte är särskilt gott, grävt djupt i påskäggen på jobbet. Kläggar igen halsen totalt.

Nåja - snart får jag gott om energi i alla fall.

Angående söndagsöppet eller inte - visst är det väl betydligt vanligare med söndagsstängt nere i södra Europa, än här omkring? Eller har jag hamnat i de mest "religiösa" städerna kanske?

• Liten med Mindre
    Idag fick jag bilder på Mindre ute på picknick med öppna förskolan. De skulle spana in Falabellaponnys på en närbelägen gård. Betydligt roligare än "somnar i maten".

Mindre-pappan skaffar sig verkligen nytta av nya bär-ryggsäcken. Bra att han rör på sig. *ser redan hägrande sex-pack*
  • Liten med Mindre

AM och andra shoppingexperter - var handlar vi bra solglasögon till lill-Snorpis? Apoteket eller optiker eller annat?

Solkräm till barn - har ni använt apotekets eller något annat bra? Gissar att vi har en tös med känslig hud hemma.

Angående chokladägg - minns med "skräckblandad" förtjusning påskskyltningen i Genève. Några kilo blev det där med...

Söndagar - nä, tänkte väl att det nog är mer ovanligt med söndagsöppet än söndagsstängt - utom prylgalna Sverige.

• Liten med Mindre

Tack Cicci - får kolla Gallerian. Hon ska ju inte behöva sitta med händerna för ögonen så fort solen skiner.

• Liten med Mindre

Kondenserad mjölk på burk är nästan alltid sötat. Och ska du få kolasås av den så måste den definitivt vara sötad.

Den är även utmärkt att göra fudgesås av. Smält ned en kaka mörk choklad typ Marabou, ev lite extra smör o florsocker, eller mjölk om du vill ha den såsig och inte fudgig på glassen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare