Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Sweet - om du får tid att läsa. Vet att jag för länge sedan pratade om ett amerikanskt alternativ till leverpastej, som jag inte kunde stava till.

Nu när jag sökte på lite annat så råkade jag på en ok stavning som du nog kan leta efter i mataffären:

en.wikipedia.org/wiki/Braunschweiger

• Liten med Mindre

Kängu - rengöringen jag pratade om kommer från Dr Belter, och heter Sensi-bel Delicate cleanser.

Fast om det underlättar shopping vet jag inte.

Attans vad mycket saker jag minns nu efter lunch.

• Liten med Mindre

Hallå`!

Jag har tråkigt!!!

Undrar om jag ska gå hem tidigt? Det blir nog inget mer effektivt idag känns det som.

• Liten med Mindre

Men Telis - om du har påsklov - vad gör du uppe?

Vänner - bra att länken kom till pass. Forumet är en guldgruva av erfarenheter, som inte riktigt framkommer i böckerna.

Tinga - vad superskönt med lyckad semester. Jag tror säkert att Piffs matvägran kan ha med förkylningen att göra. Just nu förstår jag honom precis. Har tappat smaksinnet helt, och ungefär allt jag äter kläggar igen halsen. Kan i och försig inte säga att jag skulle längta efter välling heller...

Izzie - om du vill bli av med godissuget så kan jag komma och nysa på dig. Har gått från godismonster till "blä" på en vecka, inkluderade en gräslig förkylning förstås.

• Liten med Mindre

Telis - brödet låter mumsigt. Något specialrecept?

Nä, just nu har jag lust att lägga mig under täcket resten av helgen. Samtidigt som jag inte vill göra maken besviken. Fast om jag håller mig på benen för att klara av några besök, tror han alltid att jag mår bra och lämpar över mer och mer på mig. Så beter jag mig inte som han när jag mår dåligt - så mår jag inte så dåligt... Det känns ju måttligt skoj att bo hos andra om feber och snuva fortsätter.

Ingen vikarie blev det heller - så ikväll står jag bredvid cykeln. De får säga vad de vill om det.

• Liten med Mindre

Muggles - jag var också tvungen att läsa länken igen, 738 eller nåt ditåt. Och jag är lika nyfiken på Vänners lösning.

• Liten med Mindre

BS - grattis till extra sovtid.

Telis - tror min mor har boken, ska kolla. annars hör jag av mig.

Snaily - vi Stockholmare har ju en väldig massa krav på livet på landet. Full tillgänglighet till allt...

Minns att jag blev så imponerad när jag kom tillbaka till Tandådalen efter 8 år, och den lilla trånga ICA butiken hade blivit en gigantisk och väldigt trevlig dito.

Motivationen på jobbet är noll, fast nu har det i alla fall trillat in lite kollegor att jobba med. Letade lite hus, men måste övertyga mannen om att det är min sida stan vi ska kika på.

• Liten med Mindre

Jag tycker Paris är lite kul, men som AM säger så kan det vara svårt att hitta bra matställen bland alla turistrestauranger. En av kompisarna jag var där med senast, hade glatt kunnat äta sig igenom helgen på McDonalds och kebab-barer. Tyvärr var han oftare nöjd med sin mat än jag med min när jag försökte hitta nåt som inte finns hemma.

Man ska väl oftast gå åt helt fel håll för att hitta bra mat. Som kvällen när det regnade och vi promenerade bort från city och in bland bostadsområden.

• Liten med Mindre

Frejis!

Vad hemskt med så osympatiska människor i något så viktigt! Klart det måste gå att byta MVC. Privat som privat väl - folk flyttar ju till exempel!

Hoppas ni kan komma till något tryggt beslut angående fostervattensprov etc. Stora kramar!

• Liten med Mindre

Frejis - jag har hört flera som tycker Gamla Stan har bra BM. Sen var väl Storasystern halvimponerad.

Men för mig var det bra, lugnt och tillräcklig information. Sen gjordes alla UL på Ultragyn och inte på mottagningen. Det enda vi inte var imponerade av var föräldrautbildningen eller folket som var där. Men vi har ju guldgruvan i tråden att ösa ur istället.

Vet ju förstås inte hur de hanterar om det blir problem av något slag - allt gick ju på räls för oss.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare