• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Och Cissi din lilla optimistiska spåtant ! Här blir det EN unge och den kommer om ca 2-3 år med sneare ögon än de blivande föräldrarna ... ja maken har lite snea ögon han med. Tror han också har lite Asienblod i sig (en av hans släktingar, på hans mammas sida hittades ute på kyrktrappen ... så där vet de inte ursprung).

• Lapinette

Hon (makens mormor) säger fortfarande till honom att han kommer att bli pappa ... fast då inte med vem . Min make vill inte höra talas om hennes spådomar och skakar bara på axlarna och säger att pappa kommer jag att bli hur som helst.

• Lapinette

Jag läkte ut på vår fina ljusbeiga soffa i förrgår . Maken googlade och vi hittade värsta mirakelmedlet mot blod. Citron och bubbelvatten. Så nu är vår soffa som ny igen .

Jag borde nog ha provat menskopp som använt bindor i typ 3 månader ... fast för det mesta så klarade jag mig med vanlig trosskydd. På natten måste jag ha tampong + binda. Jag är på dag 3 idag och blöder fortfarande mängder.

• Lapinette

Tror att mormor ska gå till en annan spåtant som verkligen vet hur man läser korten! Man kanske skulle gå iväg och bli spådd så man vet om man ska slänga ut ytterligare 8 500 kr per embryo eller göra någor roligare för pengarna.

• Lapinette

Telis - trist med tråkig teater ... kunde du inte sova?!

Lägenhetsvisning ... nyfiken? Hittat någon med fin utsikt? Jag har som vanligt hittat ett par stycken jag tycker om (tittar ju varje vecka) men vi går aldrig på visning för vi ska ju inte flytta. I förra veckan såldes två 2:or här hos oss ...innan visning och till absolut bra priser. Helt galet!

• Lapinette

Jag hade sett den här www2.skeppsholmen.se/objdesc.aspx&typ=CMVilla denna vecka men maken gillar inte den öppna planlösningen i vardagsrummet. Typ ska vi ha tv'n i köket? Nästa kommentar var - det är långt till t-banan! Jag visste att den kommentaren skulle komma. Annars gillade jag den här lägenheten www2.skeppsholmen.se/objdesc.aspx&typ=CMVilla som var till salu för en vecka sedan.

Kunde du inte luta dig mot makens axel Telis?! Trist att sitta och se något som man inte gillar. Själva hade vi lunch/middag hos min mamma kl 15.00. Fattar inte dessa knäppa mattider men min mor är jäkligt envis så det var 15.00 som gällde. På vägen hem hoppade vi av 4:an på Kungsholmen och gick in och köpte 2 filmer, Vicky Christina Barcelona och en fransk feelgood film. Sen hittade vi andra säsongen av Rome ! Vi avslutade den första delen förra helgen och ville nu bara gå vidare och se hur det gick efter Cesar blivit mördad. Klämde 3 avsnitt igår kväll !

• Lapinette

BS - jag tittar på allt! Både inne och utanför stan.

Frejis - den från Skeppsholmen har fast pris.

• Lapinette

Orkar inte ta tag i något idag. Hade velat åka iväg och kollat efter hallmöbler. Vill nu byta ut skoställ + hatthylla då min nymålade vita byra med silverhandtag blev så jäkla fin att allt annat i hallen känns B.

Vi kom dock så långt som till R.O.O.M och Daglivs för att köpa lite mat. Tror jag ska föreslå maken ett avsnitt av Rome.

Frejis - vad spännande att du närmare dig KUB!

AM - hur länge har man svinkoppor?

Page - trist att du inte har fått någon bra kontakt på Arbetsförmedlingen (fast är det någon som har träffat någon vettig där?). Vet inte riktigt vad du skulle förbättra i din personlighet och själv tycker jag det är bäst att var sig själv när man söker jobb för förr eller senare får de ändå veta hur man är.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare