• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

AM - vem fasen hade inte tyckt det? 9 pepparkvarnar och 15 loofa-gurkor... vad är det??!! Själv fick jag en härlig min när jag smugglade med mig svärmors tartiflette. De skrattade gott när jag var tvungen att förklara vad jag hade med mig.

nenne - akup sa inte så mycket utan bläddrade i sin papper antecknade det jag sa om min sistnämnda mens, avföring och temp ... visst låter det trevligt??!!! Hon hade missat att vi allihop tar tempen 1 timma för tidigt denna vecka.

• Lapinette

Barcelona ... en så där 2 månader sen sist!

AM - 21 april ... men det är ju supersnart!!

• Lapinette

AM - gula gurkor som man kan klia sig på ryggen med???!!! Eehhhh??

Tartiflette - är något man äter i alperna. Potatis, lök, cremefraiche och bacon. Sen lägger man en hel Reblochon uppepå och så in i ugnen. Ska helst intas efter en heldag i backen.

nenne - jag slipper inte undan . Sen kollar hon tungan och tar pulsen säkert 4-5 ggr under den timmen jag är där.

• Lapinette

AM - !!! Jovisst gör HAN motstånd men då har du nog haft honom aldeles för länge i skafferiet så han blivit grön och börjat krypa av sig själv. Reblochon är en ost!

• Lapinette

BS - i en bra ostdisk finner du ofta Reblochon. Den är rund.

muggles - hon vill veta ALLT! Typ om jag är varm/kall, hur mitt hår känns, när jag brukar få finnar, om jag har PMS samt avföring/färg på mens etc.

• Lapinette

Jag blir kåtare av sol men det brukar ofta även innebära semester och då är man ju mer avslappnad och har mer tid. Har i år lyckats ... eller rättare sagt misslyckats att planera in semestern så det blir mensvarning i San Diego . Vet inte hur det kunde bli så fel ... eller rättare sagt det blev så fel då jag inte hade en aning om hur cykeln skulle se ut efter utomkveds.

• Lapinette

Skål på er brudar! Tar dagens kvällsörter nu istället. Blandar upp med lite te och mörk choklad.

• Lapinette

Kanske ALLT hände för 3 år sen. Så var det för oss!

• Lapinette

Telis - jag älskar också pizzasallad men har bara testat göra egen en gång.

För 3 år sedan gifte vi oss, makens jobb flyttades till Stockholm och han flyttade upp ... och sen köpte vi får lägenhet. Sen dess är allt oförändrat.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare