• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Muggles: Hon kanske bara får några få koppor ... Var sitter de som du sett?

• fru AM
    snaily skrev 2009-04-20 11:59:18 följande:
    Tinga - hoppas det funkar lika bra för mig som för dig med Pergo!! Eller åtminstone hälften så bra, för behöver ju inte ta i så att det blir tvillingar Annars verkar ju "PCOS light" vara en bra diagnos då de tror att man kan behålla fertiliten lite längre upp i åldern jämfört med om man har "normala" äggstockar. Om det nu överhuvudtaget är PCO jag har... *leker läkare* *funderar på om det går att göra VUL med vår kassa ultraljudsapparat här på jobbet*
    Snaily: kan tänka mig scenen där du försäker göra VUL på dig själv och så kommer en patient in i rummet ...
  • fru AM

Antimakass visste jag inte heller vad det var men googlade (givetvis):
    images.google.com/images&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SNYK_en-GB&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=sv&tab=wi

Det kan vara rätt svårt att bortse från inredningsstilen på visningsvåningar tycker jag. Framförallt när man tittar på nätet. Att koncentrera sig på ljus, fönster, rumsindelning ...

Bluebride: spännande med hemgång! Hur känns det? När min flicka föddes så konstaterades ett litet hjärtfel så vi blev kvar 6 dagar på BB medan hon låg på neo fullt uppkopplad mot hjärtslagsfrekvensmätare (eller vad det heter på riktigt språk?) osv. Jag minns att jag dels längtade hem något fruktansvärt (och då snackar vi ändå bara 6 DAGAR) och att det var så jobbigt att behöva hantera tre meter sladdar så fort man skulle amma, byta blöja osv. Dels kändes det lite skakigt sedan när vi äntligen fick åka hem - att hantera henne helt utan övervakning ...

• fru AM

Koko: kul lampa, vilken färg har ni? Kände mig återförflyttad till ett avsnitt av Fragglarna ... Är det fel känsla?

• fru AM

Tror Livias lilla stol som hon fick av sin morbror skulle matcha er lampa koko - den ser ut som om den är gjord av ett slaktat kakmonster!
    images.google.co.uk/images&hl=en-GB&rlz=1T4SNYK_en-GBSE275SE276&q=kakmonstret&um=1&ie=UTF-8&ei=CF7sSaTZIJSV-gbH4qzIBQ&sa=X&oi=image_result_group&resnum=1&ct=title

• fru AM

Telis: det ser INTE ut som en knarkarkvart hemma hos er! Ni har jättefint! Fast inga kakmonsterstolar ...

• fru AM

Bluebride: det var en väldigt relevant fråga m tanke på vilket forum vi hänger i ... !
    Många av oss är redan gifta men jag vill minnas att vi (på skoj?) började tokplanera för Kokos bröllop för ett tag sedan ... JAg tror det var färgtema lila och guld? Och vinterbröllop - eller hur, Koko!? Och alla trådbebisar som näbbar ... Men vi kom av oss när kokisen blev gravid igen.

Bluebride - är du i planeringstagen eller väntar ni tills allt stabiliserats med lilla tjejen?

• fru AM

Hej morgonpigga tjejer!
    Idag är det dags att åka till Danderyds sjukhus så att de får klämma på tappen och se om den är mogen för igångsättning (typ imorgon i såna fall). Spännande värre. Har NÄSTAN beslutat mig för att låta det bli planerat snitt nästa vecka OM inte tappen är mogen.

Det finns fördelar med allt - en fördel med snitt skulle vara, för mig i alla fall, att slippa känslan av att vara ut- och invänd som jag förmodligen skulle uppleva än starkare efter en vaginal förlossning med ett tredje barn ... Samtidigt vet jag ju att kroppen återhämtar sig snabbare efter en vag. förl. och barnet mår oftast bättre givet att allt går bra.

Nåväl. Vi får se. kl 11 kan ni som vill hålla tummarna (så håller vi tummarna för Snailys man på jobbintervju sedan, på eftermiddagen var det va ... )

• fru AM

Tinga: vilken udda spaupplevelse med fiskar som äter upp ens fötter. Så torr som jag är om hälarna skulle jag dock knäcka hela akvariet - de skulle proppmätta simma omvägar om min fötter och stånka "Tack, men nej tack" bara efter en liten stund ...

Jag hoppas på att jag är mogen för igångsättning imorgon!!!

Liten: jag gick mkt riktigt över tiden med Livia 9 dagar (precis som med sonen). Så vägde hon 4,5 också, det lilla fettot. Det är det jag helst vill undvika denna gång ...

Tjohej!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare