Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Nenne, aha, så det blir lite bättre kvalitet på spermierna vid en insemination, då är det ju lite skillnad i alla då bara på den biten, redan innan man tagit ÄL med i beräkningen. Vet bara att någon här förklarat att skillnaden inte var så stor. Trist hursom att det inte fungerat!

• BrudSommar2006

Vad det gäller att ha folk hemma så skulle jag nog vilja ha det lite mer än vad vi haft hittills, vi har varit lite dåliga på att komma oss för faktiskt. Med Iris är det lättare om folk kommer till oss än tvärtom ju.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag håller i alla fall tummarna för att det är över för din del! Tänk om blodprovet imorgon visar att det sjunkit till noll, det vore ju helt fantastiskt bra! Jag hade för övrigt för mig att det var du som förklarat det här med att inseminationer inte ökar chanserna så mycket, fast jag förstår ju också att man gärna provar det först, innan man går vidare med ivf.

• BrudSommar2006

Hm, min kusin är också gift med en tysk som heter Torsten, kanske är så enkelt att alla tyskar heter Torsten? Fast nej, här på mitt jobb har vi en som heter Sven så det kan inte stämma.

• BrudSommar2006

Mrs B, jag vet inte riktigt när jag ska pressa in dietisten i tidsschemat, det är väl det enda, är så mycket med både jobb och sjukgymnast och Iris just nu.

• BrudSommar2006

AM, haha, nej min kusin heter inte Birgit så det måste finnas minst två av dem!

• BrudSommar2006

Funderade lite på det här med middagar och fester för vår del och dels är det ju så att mer eller mindre alla i bekantskapskretsen har samma problem med barnvakt och småbarn och dels så är det ju inte så lätt att ta sig runt i förorten när alla bor på olika sidor om stan så det blir ju så att man får ta bilen oavsett barnvakt eller inte. En nyårsafton kanske man kan slänga ut storkovan på en taxi men det gör ju folk inte annars. Fast lite fler middagar borde vi anstränga oss att slå till på, annars tycker jag att det mest blir eftermiddagsfika om man ska träffas nu.

• BrudSommar2006

Usch, inspirationen är inte på topp idag, har massor jag borde göra men kommer mig inte för...

• BrudSommar2006

AM, ååååhhh, tänk om! Fast tysken Torsten som jag känner är väldigt trevlig och jag har svårt att tro det om honom, men skenet kanske bedrar!!!

• BrudSommar2006

Så mystiskt, undrar vad det är med just tyska stavhoppare.

AM, den tysken Torsten som jag känner förstår i vart fall svenska riktigt bra, lite stapplande kan han också föra en kortare konversation. Min kusin pratar nämligen bara svenska med barnen och nyligen har de skaffat semesterhus i Trosa.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare