Barnkarusellen snurrar vidare
Med Mindre, tills vi får dagis. Minst får vänta ett tag till tycks det.
Med Mindre, tills vi får dagis. Minst får vänta ett tag till tycks det.
BS - satsa på fisk o grönt du, kanske lite av något gryn (typ korn, quinoa, havre) för att bli mätt om det inte känns bra med bara grönt. Krydda med vad du känner för. Vitlöken har ju inte med GI att göra ialla fall.
Sen är det ju värt att betänka att kroppen ogillar förändring. Den kommer säkert kämpa emot ett tag med att tappa vikt, för så har den ju inte gjort förut. Likväl som en spinkis som äter onyttigt ett tag kanske går upp lite, men sen snabbt rasar tillbaka när vanorna blir de normala - för då känner kroppen igen sig. I alla fall beskrev Paulún det så själv på en föreläsning för några år sen.
Samma sak att någon som går från mycket träning till lite kan hålla formen hyfsat ganska länge, innan formkurvan börjar dala. Kroppen vill fortsätta som den gjort innan. Det är väl egentligen det vi yrar om med att har man varit gravid så vill kroppen gärna bli gravid igen...
Mindre såg också riktigt rödögd o krasslig ut när jag kom hem igår. Inget badande idag för oss. Eländiga förkylning som jag gett henne. *skäms*
Välkommen tillbaka FruLlis! Hoppas du kommer in i jobbrytmen snart, så att stressen lägger sig lite. (Skulle nog själv behöva stressa igång lite...)
September - det var ifrån DN jag fick första infon om a-kassa etc. Nu har maken fått uppdrag att börja jaga dagis mer intensivt, så att vi vet när vi faktiskt får plats.
Just det - Lappis - vi kunde boka familjepaket när vi bodde på First G i Göteborg. Billigare än vanligt rum, och gratis inträde till Liseberg. Och då hade vi inga barn som rättfärdigade familjerum (som för övrigt var ett vanligt rum).
Tips att kolla om de har några såna paket då med.
Muggles - kraaaaam!
Vibrationsträning har jag bara sett på tv. Det kan nog vara bra och effektivt om man har problem med andra typer av rörelse. Precis som simning och vattengympa väl är skonsammare mot kroppen.
Vad gäller ny mat och nya vanor så sitter i alla fall hos mig, det mesta i huvudet. Kroppen är rätt nöjd med mitt förmiddagsägg, och vanligen är jag mätt efter maten. Men huvudet vill i alla fall äta choklad, smörgås, efterrätt, kakor.
Sen är det ju så lätt att tänka att magen ju fortfarande är kass i alla fall - så vad gör det att jag äter kakor idag med. Bättre blir jag ju förstås inte förrän jag låtit bli allt som irriterar en längre stund. Men hur skoj är det att vänta...och hoppas att det som uteslutits är det som orsakar problemen.
Någon som har en terapi för hjärnspöken och gamla ovanor?
Frejis - nä, knappen ligger nog på samma att göra lista som klar-knappen till magen. Min hjärna är nästan alltid med när den inte ska, och tvärt om förstås.
Vi försökte baka cookies och ha choklad hemma, tills det kommer gäster. Pyttsan! De gästerna får nog ta med eget fika.
Men jag kan inte gå och ha bråttom-mage i oändlighet, så det är skärpning som gäller.
Grodan - Vänner hade ju också problem med fogarna länge. Tror hon fick hjälp av akupunktur.
Och vad gäller trasiga sockerkakor så försökte vi ju låta bli att bjuda gästerna på det förra helgen - men de tyckte den var så god att nästan allt gick åt.
Annars är det bra att baka bjudkakor i långpanna, för då måste man ju skära bort kanterna för att få fina rutor att bjuda på...