Åh Clownis - fick verkligen en tår i ögat när jag läste ditt inlägg. Sååå ledsamt, det måste vara oerhört tungt även om det var väntat. Skickar den varmaste kram & instämmer med övriga att du är så välkommen att stanna här i tråden om du orkar och hinner!
Vickan - Vad tråkigt med din lilla mormor. Kram!
Vad gäller din alldeles egna karusell så tyckte jag att Nenne skrev ett bra inlägg. Jag hoppas verkligen att det går vägen för er nu!
Tinga - Usch, jag förstår verkligen din frustration över killarnas blygsamma matvanor... Det måste ta jättemycket tid och energi från dig. Är ju inte på något sätt någon expert på det här med mat och spädbarn så jag vet inte om jag egentligen har några bra råd att ge. Det enda jag kan tänka mig är att kanske ibland välja den enkla vägen - ifall de dricker bra från nappflaska kanske välling/drikki/ersättning el liknande funka för stunden och frigöra lite tid och energi till något annat? Eftersom de är tidigt födda så kanske det tar längre tid att vänja sig vid vanlig mat? Matilda började inte äta bra förrän hon var ca 10 mån men sen vände det och har funkat bra sen dess. Dina killar kanske behöver lite extra tid?
Jag har inte hunnit läsa ikapp det senaste så du kanske redan fått liknande råd och ratat det, då kan du bara scrolla detta...
Annars tycker jag att det verkar som du skulle behöva få en liten paus från allt matande. Bio med en kompis, promenad el shoppingtur kanske? Var rädd om dig!
Ang pipmuggar så har jag jättebra sådana som min svärmor köpte från Babies R Us i USA. Hittade dem tyvärr inte efter en snabb titt på hemsidan... Ska se om jag hittar dem någon annanstans ifall jag har tid att leta senare...
Vänner - Vad mysigt att vara med en hel dag! Hoppas du får kanonväder då! Här verkar det bli soligt men lite kyligt enligt prognosen, kanske gäller samma för dig?
EA - Låter som du haft en intensiv men rolig helg i Sthlm! Dåligt av SJ förresten - tur att ni hann med iaf!
Ang pergon, så hade jag nog valt att avstå denna månaden och precis som du säger, försökt tjata till mig ett vul och blodprov...
Ego: Ja, som sagt nu är man inne i jobbhetsen igen, och det blir inte mycket tid över! Sitter tyvärr i kontorslandskap med internetförbud, så något trådsurfande på arbetstid blir det inte. Har läst lite de kvällar jag hunnit, men säkert missat en massa kul Men men, sånt är livet. Jag har inte glömt bort er, även om det numer blir lite glesare bkand inläggen.
Det funkar bra på jobbet annars och jag tycker fortfarande att det är riktigt kul att jobba!
Maken & Matilda har kul hemma och nu när jag inte spenderar varje vaken minut med Matilda kan jag verkligen se hennes framsteg ännu tydligare. Det verkar ha lossnat lite språkmässigt och det kommer nya ord nästan varje dag. Hon förstår enklare instruktioner och tycker det är superkul att hjälpa till, tex plocka ur diskmaskinen och räcka mig eller maken sakerna (man måste säga "tack" efter varje grej, annars blir hon sur) eller stå beredd med handduken och räcka över den när man kommer ur duschen. Så mysigt!
Vi fick besked om dagisplats i torsdags och till vår stora glädje kom hon in på vårt förstahandsval och dessutom i rätt tid, precis som vi önskat. Jätteskönt!
I helgen njöt vi av det fina vädret och det verkar som jag lyckas glömma från varje år hur glad jag blir när våren är på ingång! Det är så energigivande att känna hur solen värmer ansiktet och de små snödropparna och krokusarna komma upp ur landen... Jag älskar verkligen våren!!!
Sen var det försås "a minor setback" när det började falla snöflingor stora som dasslock igår kväll, men det är ju tyvärr nåt som hör till under mars och april när man bor i Sverige...
Annars längar jag nåt grymt till onsdag. Det innebär nämligen att jag ska få min första lön på 15 mån och jag kan inte med ord beskriva hur skönt det ska bli att ÄNTLIGEN kunna ha lite pengar på kontot igen!!! Jag är så trött på att supersnåla. Visserligen lossnar inte ekonomin på riktigt förrän maken är tillbaks på sitt jobb, men det är åtminstone på mitt konto som pengarna kommer den här gången!
Nähä, bäst att förbereda morgondagen. Har ju börjat träna på mornarna innan jobbet så det krävs att jag lägger fram kläder och fixar så jag inte bangar när klockan ringer och jag är dundertrött
Ha det gott alla trådisar!!!