• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

EA - langa hit ett glas för här är det BOM ! Förresten såg att du ville vara med och kramas så jag tycker vi kör en gruppkram med alla som vill delta också.

BS - hittade en länk här som kanske kan förklara skillnaderna www.osteopatigoteborg.se/OsteopatiFragor.html

Ego - som sagt, igår såg jag spår av tant ... och imorse likaså men tydligast av allt - tempen sjönk till 36,5. Japp, hon är absolut på gång och helt sjuk i sinnet är man ju för jag blev så ledsen igår när jag upptäckte det. Kan ni tänka er? Snart 3 års försök och jag blir likt förbannat besviken och ledsen? Hur sjuk i huvudet får man vara?

• Lapinette

Ja, adoption kanske man ska börja tänka på igen. Har inte orkat ta tag i något efter utomkveds. Sitter och funderar på när vi ska göra FET. Tycker att alla datum ligger fel!

• Lapinette

Nu i maj känns lite för nära inpå. Borde ha varnat CvL samt pratat med min akupunktör. I juni så kanske själva FET hamnar då min brors son tar studenten. Vill absolut vara med när han går ut och det vore skittrist att behöva åka till Uppsala om det råkar bli just den dagen (vilket absolut inte är osannolikt och så sen kommer besvikelsen, tårarna och mensen lagom till Midsommar (som vanligt). I juli och augusti har CvL stängt. Samt att jag hade tänkt att vara en duktig flicka den månaden som jag gör FET dvs ingen sprit, trappa ned på träning och allt sånt som jag gjorde under hösten ... och det känner jag inte alls för att trappa ned på just nu när solen skiner och jag bara vill LEVA!

Sorry, ett långt och onödigt ego-inlägg blev det. Vet prio ett borde vara att bli gravid efter 3 års försök men samtidigt är jag så jäkla trött på alla försök och eftergifter man hela tiden får göra.

• Lapinette

kokisen - du är så klok min vän och jag har lite tänkt i de banorna men samtidigt så känner du nog igen den där lilla panikångesten man har nere i magtrakten. Jag betalar ju även ganska så dyra pengar för akupunkturbehandling och borde då även göra ett FET-försök men samtidigt är jag så less på allt. Som sagt, ena delen av hjärnan säger en sak och den andra något helt annat. Samtidigt så är det ju ett FET vi pratar om inte en hel IVF-process ... varför göra så stor deal av det? Vet inte varför men antigen är det rädslan för att det ska resultera till utomkveds eller att misslyckas trots superbra akup IGEN som gör att jag inte ens känner för att försöka.

• Lapinette

Ja, i kö står vi så den platsen finns ju kvar. Trodde dock att jag skulle ha gett upp tanken på egna barn vid det här laget.

• Lapinette

kokisen - du får mig till tårar ... ska ta mig en redig funderare i helgen och även diskutera med maken samt nästan gång (i början av maj) med min akupunktör. Sen får vi se hur jag gör men jag fortsätter leva och njuta av livet frams tills dess.

• Lapinette

STOR KRAM kokisen och dina visa ord! Vad skulle jag göra utan er här inne på tråden? Snacka om att jag hade behövt slänga ut dyra pengar på en hjärnskrynklare OCKSÅ!

• Lapinette

Spännande att det är så nära AM! Hoppas helgen kommer att flyta på utan några problem.

• Lapinette

Vi har både matsalsbord (love it!) och gästrum men det sistnämnda har vi ju fortfarande pga att vi inte lyckas bli fler familjemedlemmar .

Sitter ALLA ute i solen utom jag??!! Ingen av mina kollegor (vi är inte så många) hade tid eller kunde följa med ut i solen så det blev micromat på kontoret istället . Attans vad det är synd om kaninen idag .

• Lapinette

Vi har helst ett arbetsrum/gästrum då vi titt som tätt arbetar hemifrån (men maken sitter i köket så det är bara jag som använder arbetsrummet) och har svärmor på besök en så där 3 veckor om året.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare