• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

BS - vill prata med min akup först och jag träffar inte henne för den 5 maj och bara några dagar där efter har jag ÄL. CvL brukar behöva framförhållning då de har sånt tryck på sig med ÄP och annat. Sen så är det åter så att jag just nu bara känner för att leva inkl. träning och härliga kvällar på uteserveringar med vin.

• Lapinette

kokisen - vad mysigt det låter (vill också ha trädgård)! Känner mig som en trotsig unge idag. VILL också sola, VILL också ha trädgård MEN VILL INTE ha mens!

• Lapinette

Och jag har murgröna och en kaprifol som överlever vintern på min balkong . Vi får se jag orkar ta tag i balkongen nu i helgen men mest troligt är det att jag lägger trägolv och planterar nästa helg som är lite längre. Den här helgen vill jag bara ut och njuuuuuta!

• Lapinette

Sockerärtor på balkongen kanske vore något? Är annars bra på växter men tappar lusten när jag odlar (har ju bara en balkong).

• Lapinette

Jag har normalt ganska mycket men inte så mycket ätbart mer än några kryddor (basilika, timjan etc.). Som sagt, kaprifolen klättrar utmed den gråa trista väggen. En ampel hänger på armen för klädtork och så två stora krukor på golvet fulla med blommor och två som hänger på kanten. Sen har vi vårt stora teakbord med bara en klaff uppslagen och två stolar. Hade ju 15 kvm terass i Cannes + gräsmatta så där passade ett stort runt bord suveränt. Satt ju enbart där och åt från april - oktober.

• Lapinette

Där hade vi en bouganvilla och ett litet olivträd på terrassen.

• Lapinette

Tomater har jag försökt mig på förut men de blir aldrig riktigt bra. Ska kanske prova på kokisens variant.

• Lapinette

Japp, då verkar det som om alla har gått hem?!!

• Lapinette

En annan blir nog kvar dagen ut ... sen hem och hämta träningsväskan för ikväll är det som vanligt spinning med maken. Dock inget restaurangbesök efteråt som vi brukar då vi tog det redan igår. Maken orkade (han kom hem från Grenoble) hänga med och handla utan erbjöd thai istället.

• Lapinette

Det låter lovande Liten (med nypen)!

Trist att känna sig låg när solen skiner. Jag är otroligt väderberoende så solen brukar kunna muntra upp mig men idag har det varit svårt ... men jag blir nog glad lagom till helg!

Ja, spinning för vår vanliga instruktör ikväll ska bli skoj. Träffade på henne i måndags när jag skulle köra pump också så det blev lite skitsnack i omklädningsrummet.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare