Någon mer som gifter sig den 7/2-09
Undrar om det är fler som ska gifta sig nästa lördag alltså den 7 februari? Börjar närma sig lite smått och man känner sig lite nervös.
Undrar om det är fler som ska gifta sig nästa lördag alltså den 7 februari? Börjar närma sig lite smått och man känner sig lite nervös.
Ja - jag!
Börjar bli lite nervig...
Åh vad kul i alla fall en till :) men du har allt klart och så i alla fall?
Vi gifter oss också på lördag! Allt klart! Ska bli så spännande.....Vi planerade ett bröllop eg 090214 men ändrade våra planer av flera olika anledningar och åker till Stockholms stadshus i helgen. Inte långt kvar nu................
Vi ändrade planerna pga att vi inte hade ekonomi för att få det bröllop vi ville ha. Vi skulle få bidrag av våra föräldrar men de angav aldrig hur mycket de kunde bidra med osv. Känns som att det går så mycket pengar för en dag och vi börjar bli snåla och praktiska av oss....Allt slutade med att vi bestämde oss för att åka i väg och viga oss i smyg (våra föräldrar vet dock..). Vi bor kvar på ett jättefint hotell och har bokat ett fint rum med jacuzzi och bastu + annat mys. Vi äter sedan middag på kvällen med några vänner. Var i helgen i väg och fotade oss och bilden kommer med i vår lokala tidning måndagen efter vi gift oss ..hi..hi. Hur går planerna för er? Vad planerar ni för bröllop?
Vi kommer ha ett mindre bröllop på en mysig restaurang med 25 gäster. Vigsel i kyrkan. Ingen dans. Ända som är kvar är att skriva ut programmen, men det görs ikväll eller imorgon. Sedan förstås att lägga ut favors och bordsplaceringslappar som görs dagen innan och hämta ut det som skall hyras.
Så spännande!
Vi har så mycket snö också och det ser ut som om det fortsätter att vara kallt...
Vi kommer att ha vigseln i kyrkan bara vi tre sen blir det en överraskning för alla andra, de får veta det efteråt alltså. Kommer förmodligen att äta på restaurang på kvällen och sen blir det säkert någon resa längre fram. Har ju småbarn och då har man inte så mycket pengar att lägga ut inte för att jag hade lagt ner så mycket mer på det om jag hade varit rik. Tycker inte det handlar om hur mycket pengar man lägger på sitt bröllop heller huvudsaken man älskar varann. Vi vill ha det så fort som möjligt avklarat vill ju att vi alla i familjen ska få heta likadant också samt att det är en trygghet för barnen.
Jag håller med om att man inte vill att det ska kosta allt för mycket. Bröllop har ju en tendens att rinna i väg i pris. Känner likadant när jag ser hur mycket folk är villiga att lägga på vigselring...............Vi har två små barn som kommer att vara hos farmor och farfar under den kommande helgen, så det blir en rikigt myshelg med min blivande. Hoppas vi alla får en härlig och minnesrik helg!!!!!
Åh vad mysigt ni kommer att få, vi har ingen barnvakt så vår lille får följa med oss. Ja vissa verkar lägga en hel förmögenhet på sitt bröllop och det verkar som att de tror att äktenskapet ska bli bättre om man gör det, men det handlar ju inte alls om något sånt för om man ser på det på ett sånt sätt så är det lite fel anser jag men å andra sidan så visst får de göra de om de vill inte mig emot, det är inte jag som betalar. Önskar också alla en trevlig och helt underbar helg.
Önskar alla en trevlig bröllopsdag, nu är man hemma igen och gift, det känns helt underbart
gratulerar!!!!
vi ska oxå gifta oss lite hemligt... bara vi o barnen kommer vara närvarande när vi slår till på fjällsemestern
handlar även för oss mest om att få ha samma efternamn, tryggheten om det händer något osv.... i våra ögon kan det ju bli en hur fin dag som helst fast man väljer bort stora bröllopet med 75 gäster
hur berättade ni för familjen??? försöker komma på något skojigt, för jag vill gärna att dom ska veta innan det står i tidningen dagen efter...
än en gng stort grattis!!!!!
Hoppas ni har en underbar bröllopsdag allihop!
Nu är vi hemma igen!
Hoppas att gårdagen var bra för alla!