Behöver hjälp med alternativa bröllopsplaner
Hej
Jag tycker marsros och gina83 har bra tips, men måste fråga en sak:
Om ni gifter er kyrkligt eller borgerligt har väl ändå att gröa med er tro? Om ni är kristna och vill vigas ingör Gud gifter ni er kyrkligt, och då kan ni göra det vit sarong på en strand om ni vill, och om ni inte är kristna gifter ni er borgerligt, och kan göra det jätteståtligt i ett slott med femton tärnor och frack.
Jag är inte kristen och ska gifta mig borgerligt, det känns som om jag ljuger och är respektlös mot de som är kristna annars.
Ett strandbröllop är ju annars ett bra alternativ för budget, ni kan spänna upp ett par segel och ha som tak över festen och ha litet enklare kläder utan att det känns fel, men det blir ändå tjusigare än hemma.
Tänk efter hur ni själva vill ha bröllopet, vill ni bjuda många eller få, ha det ståtligt eller mysigt osv. Sedan kan det mesta faktiskt ordnas med hemskt litet pengar. Vi ska ha bröllop med 110 inbjudna för ca 13000 kr, med middag, tårta, brudvals och allt som hör till.
Tänk på vad vänner och släktingar kangöra, de kan kanske laga en tårta var så har man tårtbuffé, sjunga eller spela något instrument, hjälpa till med iordningställandet eller att göra kort.