Inlägg från: bongen80 |Visa alla inlägg
  • bongen80

Hur man fixar bröllop under 20000:-

Visst får man lägga ner en del tid på att leta priser o jämföra, men det gäller att börja planera i god tid.
    Vi blir ca 60-65 vuxna o 15-20 barn.

Jag har bett några av min mammas kusiner/väninnor att servera på festen de kommer "bara" behövas nån enstaka timme då vi har gjort klart det mesta dagen innan o vi ska ha buffe. 100:-/tim + en korg med smått o gott.
    Köpte klänningen (på bilden) för 630:- på tradera. Fyndade tärn- och näbbklänningar på rean 6 st ´a 150:- Ringen på guldfynds rea Ca: 3000:- i höstas.
    Bystugan kostar 800:- i fyra dygn.
    Bröllopstårta beställs på Ica Maxi 20:-/bit
    M2b gifter sig i sin morfars smoking (billigt o gulligt)
    Bjuder på brudskål o dricka till maten, sen betalbar
    Egenlagad buffe bla lax, rostbiff, potsallad mm
    Har gjort egna inbjudningskort, placeringkort (enkla men precis i min smak)ca 200:-
    Lokala solister (ska tilläggas jätteduktiga) 500:-
    Fotografering sköts av m2b:s systerdotter
    Mormor ska binda buketten räknar med 800:- för alla blommor (corsage, brud, tärnor)
    Barnvakt under kvällen 500:-
    Tiara lånas av väninna
    Slöjan har mormor sytt till min mammas bröllop
    Svärmors väninna syr bolero o släp till klänningen (svärmor betalar)

Maten o alkoholen o tårtan räknar vi med 10000:- (hoppas det räcker) å då finns det 10000:- kvar...vad tror ni? Hur har ni gjort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 09:20
    Ooooh glömde frisör....1500:-

• Svar på tråden Hur man fixar bröllop under 20000:-
  • bongen80

vi ska ha vanliga vita dukar o det finns på bystugan, annars blir det metervara...massvis med värmeljus o lite rosenblad strödda så det blir inte så dyrt. nu är jag ganska säker på att 10000:- räcker med goood marginal till mat, tårta o dryck till det, så det finns nog lite över där.

• bongen80

bröllopsnatten tillbringar vi i mammas o pappas sommarhus

• bongen80

Funderar på att ta hjälp av en kompis med att fixa håret och sminket. Fanns massvis med bra tips på youtube. Har ju nästan 5 månader på oss att prova olika frisyrer

Svar på tråden Hur man fixar bröllop under 20000:-