• mattiasmarie

    ihhh!!!! Idag får gästerna inbjudningarna!!!

    Så himla kul!! Idag får gästerna inbjudningarna, så nu känns det så på G!!! Skall bli så kul!!! Längtar till folk börjar svara..hihi. vi gifter oss 1 aug men har många gäster som måste veta i god tid så vi skickade dem nu. kram marie

  • Svar på tråden ihhh!!!! Idag får gästerna inbjudningarna!!!
  • nni

    Jippy! Våra gäster fick sina igår, de som bor i Sverige.
    Roligt med responsen!!

  • nni
    Pidis skrev 2009-02-03 14:59:00 följande:
    Vad roligtVi skrev att gästerna skulle svara till oss men de flesta svarar till våra föräldrar.Konstigt. Skrev bara med deras nr (längst ner) om någon ville fråga något liksom.Vi har sista OSA på onsdag om 1 vecka och 79 har tackat ja 4 nej resten vet vi inte ännu ca 40 kvar som ska svara.Vad gör man efter sista OSA????Ringer man runt och frågar eller???Vad ska ni göra??
    Hej! Det var ett tag sedan man såg dig här ju.
    Så tråkigt. 40 st kvar? Varför dryga ut till sista veckan?
    Om ngn i er familj (toastmastern eller toastmadame) annars kan höra runt dagen efter osa)?
  • DanKat
    nni skrev 2009-02-03 15:03:48 följande:
    40 st kvar? Varför dryga ut till sista veckan?Om ngn i er familj (toastmastern eller toastmadame) annars kan höra runt dagen efter osa)?
    Fast jag tycker inte man kan klaga på att folk väntar till sista veckan med att svara, osa innebär ju att det är okej för brudparet/värdparet att de inte vet förrän det datumet vilka som kommer. Det är förstås skönt när man planerar om folk svarar så fort som möjligt, men jag tycker det är helt obefogat att reagera som vissa brudpar verkar göra när folk svarar de sista dagarna innan osa-datumet (jag menar inte att du reagerar så, men jag har läst vissa andra här på BT som verkar tycka det är ohövligt när gästerna hör av sig sent, trots att det ändå är inom den utsatta tiden). Ville bara påpeka det

    Jag håller med dig om att någon kan ringa runt efter att osa-tiden gått ut, så kommer vi göra om folk inte har hört av sig.
  • nni
    DanKat skrev 2009-02-03 15:43:31 följande:
    Fast jag tycker inte man kan klaga på att folk väntar till sista veckan med att svara, osa innebär ju att det är okej för brudparet/värdparet att de inte vet förrän det datumet vilka som kommer. Det är förstås skönt när man planerar om folk svarar så fort som möjligt, men jag tycker det är helt obefogat att reagera som vissa brudpar verkar göra när folk svarar de sista dagarna innan osa-datumet (jag menar inte att du reagerar så, men jag har läst vissa andra här på BT som verkar tycka det är ohövligt när gästerna hör av sig sent, trots att det ändå är inom den utsatta tiden). Ville bara påpeka det Jag håller med dig om att någon kan ringa runt efter att osa-tiden gått ut, så kommer vi göra om folk inte har hört av sig.
    Nä det e inte fel, men de som bjuds måste förstå att om de vet hur de ska göra så e det bra att osa innan sista dagen/dagarna. Speciellt i bröllopsstunder då det ofta e mycket planering...
  • DanKat
    nni skrev 2009-02-03 15:47:28 följande:
    Nä det e inte fel, men de som bjuds måste förstå att om de vet hur de ska göra så e det bra att osa innan sista dagen/dagarna. Speciellt i bröllopsstunder då det ofta e mycket planering...
    Absolut Ville bara påminna om det eftersom jag som sagt läst inlägg från andra här på forumet som jag tycker har klagat lite väl mycket på det när gästerna faktiskt inte gör något fel
  • Pidis

     


    nni skrev 2009-02-03 15:03:48 följande:
    Hej! Det var ett tag sedan man såg dig här ju.Så tråkigt. 40 st kvar? Varför dryga ut till sista veckan?Om ngn i er familj (toastmastern eller toastmadame) annars kan höra runt dagen efter osa)?

    Tjenixen.
    Och planeringen går bra???

  • GlamourKitten

    Idag får alla våra inbjudningar!! :D
    Vad nervös man blir helt plötsligt..

  • Fenixx

    har ni fått någon respons att folk har ring eller så?

  • Lilla Fru L

    Det är inte så mycket man sparar på portot, så himla mycket pengar är det ju inte. Det är så lite man nuförtiden får med "snigelposten" så det känns väldigt högtidligt! Härligt med något annat än räkningar i högen! Ta er den kostnaden om det inte är så att hela er budget står och faller med den...


    Marrajja skrev 2009-02-03 14:42:45 följande:
    Vi fick våra kuvert idag så nu ska det skrivas adresser och sen skickar vi våra också! Kommer dock att försöka ge många direkt i hand, till kompisar och så, för att spara porto. Fast det känns lite jobbigt om inte alla får veta samtidigt... skickade ni alla på en gång med Posten eller?
  • GlamourKitten

    Ingen har svarat på våra ännu :/ men dagen är ung..

  • DanKat

    Tre av mina kusinfamiljer anmälde sig igår!!! Plus min m2b:s två systrar;-P Hoppas fler anmäler sig snart, det är så otroligt roligt!!! Jag var helt galen å sprang runt å hoppade i lägenheten igår kväll för att jag var så glad när ja fick veta att flera redan anmält sig

  • Hemlig2009

    Japp, det var flera som hörde av sig till oss och så fick vi veta att några hade hört av sig till min syster och svåger (som det står att man ska göra). Kul kul!

  • GlamourKitten

    hmm...inte många som har hört av sig...

  • DanKat
    GlamourKitten skrev 2009-02-04 20:13:29 följande:
    hmm...inte många som har hört av sig...
    Det är inte många som har hört av sig till oss heller, som sagt så är tre familjer anmälda men förutom det var det bara två kompisar till min m2b som hörde av sig igår via msn, å så hörde jag av en kompis idag Och vi har skickat ut ca 90 inbjudningar. Men jag är glad för dom som har hört av sig iaf! Jag kommer dessutom inte ihåg om jag själv har hört av mig så tidigt när någon annan gift sig heller
Svar på tråden ihhh!!!! Idag får gästerna inbjudningarna!!!