Inlägg från: 27juni2009 |Visa alla inlägg
  • 27juni2009

Skilda föräldrar.

Jag tycker att du skall försöka sätta dig ner, kanske m din sambon som stöd o verkligen tala om för dem hur du/ni könner o att det är ER dag o att det betyder mycket för er att de kommer. MEN att de får faktiskt bete som de vuxna människor de faktiskt är! Att ni kommer placera dem långt i från varandra vid middagen o inte förväntar er att de pratar med varandra utan "bara" beter sig normalt. Och OM de inte sköter detat kommer ni att ha någon av er utsedd person som ber dem lämna festen.(detta kan ni ju välja att hålla för er själva oxå,men kanske bra om de förstår allvaret bakom det hela.
    Be någon ni känner med lite krut i att ha den uppgiften att om denna person (eller ni ber om de) känner att de går över styr ber bägge två att lämna festen o lösa sin problem på annan plats.
    ja jag vet att de jag skrivit kan vara lättare sagt än gjort, men jag önskar att ni orkard e, för itne skall dina föräldrar få förstöra er dag.
    Vi kommer få ha någit form av liknande samtal m svärfar fats ang spriten, om han nu väljer att tacka ja till vårt bröllop eftersom m2b sagt upp kontakten med honom tills han tar tag i sitt liv (alkoholproblemen)
    Sorry de blev långt , men ett ämne som berör mig

Svar på tråden Skilda föräldrar.