Skilda föräldrar.
Mina föräldrar är också från bittert skilda. Det gick inte att ha dem i samma rum, samma fest, samam stad kändes det som i början. Inför vår sons dop för två år sen så pratade vi med min pappa som väl var den som var mest arg, och berättade att vi skulle hålla dop, att ALLA skulle inbjudas och att vi inte bara ösnakde oss utan faktiskt FÖRVÄNTADE oss att han skulel kunna sköta detta snyggt. Han tog detta till sig och har sedan dess t.o.m. hälsat på mammas sambo. Han insåg att de inte på ngt sätt behöver ha en relation, utan att det bara handlar om att behandla alla på samma sätt. Om någon hälsar, så hälsar man tillbaka osv. Det har nu gått ett tag sedan dess och de kan numer umgås som vanliga människor, vi ska t.ex. bo alla tillsammans med bonusar och svärföräldrar på pensionat hela veckan före bröllopet. Det kommer att gå jättebra tror jag, men har svårt att tänka mig att det hade varit möjligt om vi inte hade tagit diskussionen för två år sen.
Jag hålelr tummarna för att det ska gå bra för dig, det är itne lätt, men även föräldrar är som barn ibland och behöver få en ordentlig åtsägelse!