Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

hur blir man av med sötsuget ?????

Det är helt hemskt när man ska avsockra sig, som jag kallar det. Man vill bita någon i benet och banka skallen i väggen....

Jag slutade med förmiddagskaffe, för kaffe+godsak är min värsta fälla...
    Sedan såg jag till att äta var tredje timme och alltid halva tallriken grönsaker. Jag var mao mätt och hade jämnt blodsocker, vilket annars är fällan framför alla fällor i mitt liv. Jag kan hoppa över mål, och då är det kört sedan...

Att jag också satte minst en timme rask promenad/dag på min agenda, gjorde att jag minskade "tråkighetsätandet" framför tv och dessutom rörde jag ju på mig.

jag sov bättre, orkade mer, fick mkt bättre kondis, fick jättefin hy av all uteluft, fick mer gjort, värken i axlar och nacke försvann och jag gick ner 9 kg på 8 veckor....

...kan någon människa fatta varför jag efter en operation kom helt av mig, ramlade rakt tillbaka till min drog och gick upp alltihop igen på ett halvår???

jag ska börja om igen. OBS! Jag hade inga förbud!

Två lyxiga praliner till kaffet varje em, lördagsgodis och fredagsmys, minst en trerätters/vecka och då men både vin och efterrätt... ändå försvann bilringarna!

Så vill jag komma med en stilla notering: Jag vet att de flesta här är bra mkt yngre än jag.
    Då jag var mellan 20-30 var vikten inte ngt jag ens ägnade många tankar. Jag åt vad jag ville och var glad, smal och rätt nöjd.

SEDAN HÄNDER DET NÅGOT TJEJER!!! Detta är en varning! För det är en dramatisk skillnad helt plötsligt!
    Jag har inte börjat svulla, äter snarare bättre nu än då, ändå väger jag idag 25 kg mer än jag gjorde när jag var 28, dvs för tio år sedan! Så, försök få koll på sockersuget INNAN det leder till att ni får byta upp er flera storlekar på kläder, för et SUGER!!!

• passionsblomman

Vi kanske ska sluta ett avtal med varandra och hjälpas åt?
    Det verkar finnas fler som borde vara med på det här...

Lördagsgodis, precis som min son har.
    Och en pralin till kaffet! Den njuter man mer av, jag lovar!!

Lajsan skrev 2009-02-04 18:23:38 följande:
    En till som skäms, skulle inte äta godis på veckodagarna och börja träna, denna veckan har jag ätit godis 2 av 3 dagar... har så grymt dålig karaktär
Svar på tråden hur blir man av med sötsuget ?????