• Troll1

hur blir man av med sötsuget ?????

Carrod skrev 2009-02-04 16:09:30 följande:
    Jag har kört en "diet"med att dricka proteindrinkar till frukost å middag å ätit en bra lunch-som mellanmål har jag käkat morötter för att jag inte ska bli så hungrig och upptäck att mitt sötsug försvann på en gång. Dom är ju lite söta och mättande och håller blodsockret jämnt. för det är ju oftast problemet. Att blodsockret får sina dalar. Men försöker man äta ngt var tredje timme så får man aldrig det suget.
    Carrod: Har du tips på bra o god proteindryck?
    Jag är sjukligt sötsugen, men vet egentligen vad man bör göra. Klarar bara inte av det som läget är. Inga dieter osv alltså.
  • Troll1

Ska nog börja med det där vinägerköret, det var längesen. Tack för tips!

Krom funkar bra för mig också. Kanske ska ta å köpa hem det med? Hm, vete katten om jag inte kommer igång snart i allafall...

• Troll1

Det går finfint att äta mkt mörk choklad också... Får spader när folk säger "Ta en liiiten bit mörk choklad".

Jag älskar mörk choklad! {#lang_emotions_tongue_out}

När jag är småsugen så tar jag lite keso, lite krossad ananas på bur (om jag inte har färsk), clementin osv och äter som ett mättande mellanmål. Sockerbehovet blir tillfredställt också.

Igår åt jag godis igen.... Skulle inte!

• Troll1
    blivandefru2009 skrev 2009-02-05 08:42:48 följande:
    En kompis äter kromtabletter (?) och hon äter inget godis längre, inte sugen säger hon.*borde oxå köpa och testa*
    Det stämmer. Man blir sötsugen av krombrist och stort sötintag kan i sin tur ge krombrist... Så det är inte dumt att ta en period. Personligen tycker jag Ledins är bästa märket.
  • Troll1
    blivandefru2009 skrev 2009-02-05 08:49:23 följande:
    Troll1 - Finns det märket på Hälsokostaffären? Ska fasen köpa när jag ska handla idag
    Ja, det finns det. (Har arbetat på Lifebutik)
    Jag ska också köpa den idag + fisk/nattljusolja.
  • Troll1

Luucie skrev 2009-02-05 13:13:38 följande:
    Give in...ätätätätätätätätätätätät massor till du mår illa sen lägger du av ett tag och sen gör du om det igen.Lite som med att bli riktigt full, funkar på samma sätt!Lagom destruktivt, inte särskilt farligt, bara "baksmällan" inte går över för fort

Hahhaahaa! Jadu, den går inte här i allafall. Har försökt - flera ggr.

Svar på tråden hur blir man av med sötsuget ?????