• MadTezz

Är så ledsen och arg!!! Långt*

Blir så arg och ledsen för min älskade sambos skull.
    Min sambos äldsta bror har blivit tillfrågad att vara bestman på vårat bröllop. Det ville han så gärna. Frågade även honom om han ville va toastmaster oxå. Men det var han osäker till....det är nämligen så att han har en son på 3 år(han är jätte snäll) och får sitt andra barn i april. (Vi gifter oss i mitten på juni)

Men han har en sambo som är sååå kompliserad, och väldigt "egen". Min sambos bor får nämligen inte göra vad som hellst utan hennes tillåstelse.

Nu till saken....Han har tackat nej till att vara toastmaster för att han måste vara med och passa barnen och hjälpa hans sambo med den nyfödde...viss de e ok. MEN han börjar nu prata p¨å att han inte kan vara bestman heller för att han måste hjälpa till med barnen. Men HALLÅ!!
    Det tag 30 min i kyrkan, kan hon inte klara av att ha hand om sin snälla son och en bäbis i barnvagn? Om bäbisen har kolik eller något..är de väl bara att gå ut ut kyrkan då och låta farmor o farfar ha hand om den äldsa sonen så länge.

Ni som har barn..och alla ni andra..är det så jobbigt eller är vad är problemet? Man kan ju inte direkt säga det till honom för då blir han vansinnig! vad skulle ni ha gjort i vår situation?

MAn blir lite..va e de för ide att dom kommer på bröllopet om det nu värkar vara så jobbigt..eller varför skaffa barn överhuvudtaget!

• Svar på tråden Är så ledsen och arg!!! Långt*
  • MadTezz

Nä det är ju inte så enkelt...min sambos bror vill ju så gärna va bestman...men han blir jätte arg om man börjar diskutera med honom...han är sitt rätta jag när inte hon är med...hon har honom lindat runt sitt lillfinger....

• MadTezz

*suck* Förstår vad ni menar.
    MEN det som gör oss besvikna är att han har varit som en far till min sambo, och har tackat ja till att vara bestman och har sett fram emot det. Även min sambo har sett fram emot det. Och för 1 vecka sen så fråga hans bror va han skulle ha för kläder på sig och vad vi mer ville ha hjälp med när det gäller bröllopet. Men nu..senast i går så vet han inte...
    SÅ ni måste förstå att man blir besviken!!!

• MadTezz

Som ut var så har min sambo en sorebror till..men han vill inte bära ringarna. Men vi får se hur de blir...

• MadTezz

Jag förstår om hon tycker det kanske kommer bli jobbigt. Att min sambos bror tacka nej till att vara toastmaster förstår jag. Men hon som jobbar på dagis, där man är kanske tre-fyra fröknar på nästan 20 småbarn. Då borde man väl vara lite van. Mne visst denna lilla knodd är en helt okända människa som man inte ha hunnit lärt känna. Men det är faktiskt nästan 20 släktingar i kyrkan som kan hjälpa till i så fall. Och sonen kan komma upp till altaret om det nu är så att han inte orkar sitta still.
    Jag förstår att man kan bli knäpp under en graviditet. Men då måste hon varit konstant gravid i hela 3 år i så fall. Eftersom hon knappt släpper iväg honom till oss för att ta en fika. Nej, han ska jobba 12 timmar i sträck, komma hem o göra mat, städa, gå ut med hunden....Va gör hon...passar sonen...(kan vara nog så jobbigt, men den sonen är Jätte snäll o lydig)

Ni får ursäkta mig, men jag är bara tvungen att skriva av mig. För alla runt omkring deras familj tycker inte om hennnes beteende. Men man kan ju inte säga det till dom...Så ni får ursäkta våran frustration kring detta.
    När han inte har henne i hasarna så är han samma gamla som han var innan han träffade henne..men när hon är med så söker han hennes blick, som om han vill ha en bekräftelse om något är ok att han gör. Eller så säger han nej, jag måste göra de och de...som någon sorts undanflykt för att han kanske inte får..

• MadTezz

Kan hålla med om att jag kanske inte borde ha skrivt det här med att man inte tycker om hennes beteende här. Men jag ville bara att ni skulle få en inblick på hur hon är som person. För även när hon INTE är med barn så är hon lika dan. MEn men...det ska väl ordna sig i slutänden ändå med detta...han kan ju faktiskt ångra sig.. och vill vara bestman ändå. Så det återstår att se...hoppas bara att han säger att han ska va de...för min gubbes skull. För jag vet hur mycket hans storebror har betytt under hela hans uppväxt. Han har somsagt varit som en andra pappa för honom. Så vi får se hur det blir=)

Svar på tråden Är så ledsen och arg!!! Långt*