MadTezz skrev 2009-02-04 21:29:54 följande:
*suck* Förstår vad ni menar. MEN det som gör oss besvikna är att han har varit som en far till min sambo, och har tackat ja till att vara bestman och har sett fram emot det. Även min sambo har sett fram emot det. Och för 1 vecka sen så fråga hans bror va han skulle ha för kläder på sig och vad vi mer ville ha hjälp med när det gäller bröllopet. Men nu..senast i går så vet han inte...SÅ ni måste förstå att man blir besviken!!!
Jag har inga problem med att förstå att ni är besvikna, det jag vill belysa är att det kanske inte är helt lätt för brodern heller. Han står mellan två personer han älskar, sin bror och sin sambo. Tillsammans med sin sambo har han valt att skaffa barn. Hon kanske känner en stor oro inför er bröllopsdag och att själv ha hand om barnen. Tänk på att hon just nu är gravid, har en knodd till och står inför något okänt. Visst, hon har fått barn förr, men då hade hon inte ett barn till att ta hand om. Hon har inte en aning om vad som väntar henne. Hon kanske är väldigt orolig och då är det väl självklart att hennes partner också lyssnar på henne och stöttar henne. Och då kanske han försöker hitta en medelväg. Att vara med på erat bröllop och dela sin älskades bror stora dag, men endast som gäst så att han samtidigt kan stötta sin sambo. Jag tror nog att han vill vara där för sin bror, men förmodligen har han goda skäl för att välja som han gör. Jag tycker att din blivande istället ska försöka stötta honom.
Ni kan ju se vad ni kan göra för att underlätta för dem. Om han är bestman och endast är med i kyrkan, ser till att någon som hans sambo känner sig trygg med sitter med henne och kan hjälpa henne med barnen och visar att ni har förståelse för deras situation så kanske ni kan hitta någon väg. Men försök, även om ni är besvikna, att visa förståelse för den utamaning som de tillsammans som blivande tvåbarnsföräldrar och respekt för de val som de som par tillsammans gör. För precis som han är en del av din blivandes familj så har han sin nya familj också. För jag tror ni har en chans att hitta en lösning om ni också visar förståelse och visar att ni önskar att han är med men att ni vill att de ska vara bekväma med det båda två.