Är så ledsen och arg!!! Långt*
PennyJenny: Bra sagt!
Förlåt TS, jag förstår om du är besviken, men jag tycker din reaktion är lite barnslig. "va e de för ide att dom kommer på bröllopet om det nu värkar vara så jobbigt..eller varför skaffa barn överhuvudtaget!"
Deras nya bebis kommer kanske att vara drygt en månad på bröllopet. Det är den värsta tiden om man får en kolikunge, som dessutom kanske är väldigt krävande i övrigt. Jag har själv en dotter som nu är 9 månader, hon var otroligt jobbig just den tiden, konstant ont i magen och vägrade sova själv någonstans. Jag fick bära på henne hela tiden. (Så det där med "hur svårt kan det vara med en 3-åring och en unge i vagnen" visar bara att du inte har någon som helst erfarenhet av spädbarn). Hade jag varit mamman i det här fallet hade jag utifrån mina erfarenheter inte gått med på att ensam behöva ta hand om båda barnen på ett bröllop. Man vet aldrig vad som händer med den lilla, hemma kan ju ungen skrika bäst den vill, men det är tillräckligt bökigt att underhålla en 3-åring en hel vigselakt.
Så jag tycker du får tänka om lite och ta det här som en vuxen människa. Man kan inte kräva något av någon alls, särskilt inte en som har ett litet spädbarn att ta hand om. Det är lika mycket pappans ansvar som mammans. Hur de väljer att hantera det, bestman eller inte, är helt upp till dem. Som sagt, PennyJenny sa det på ett väldigt bra sätt.