Vem betalar för bröllopet?
Min fästmans familj kommer betala hela bröllopet, inkllusive klänning, etc
Min fästmans familj kommer betala hela bröllopet, inkllusive klänning, etc
HEHE, tro mig, det är ingen som tror annorlunda...vems bröllops ska det annars vara?
Har du funderat ett tag på att VISSA vill hjälpa till? ATT vissa vill betala deras sons bröllop? Vissa har råd att hjälpa deras barn, vissa insisterar på att betala deras bröllop?
tycker det låter som avunsjuka när du nämner det sådär!
Va glad för andras skull istället för att döma folk som TAR emot, det är ju knappast så att man tar emot från främlingar.
Jag har märkt att många här på bröllopstorget tar rikigt åt sig när andra får sin bröllop betald, varför känner ni så?
Det handlar inte om vems bröllop det är, om det är min eller min systers eller en väns bröllop, Ifall mina föräldrar vill betala mitt bröllop, så ser jag absolut inget fel i det, även om det är mitt bröllop.
Men självklart förstår jag att vissa inte kan betala sina barns bröllop, kanske pga av ekonomiska situtation eller så anser väl att brudparet att det är något som dem vill helst göra..oavsett orsak så tycker jag inte man ska döma folk som får sitt bröllop betalad,
Det handlar inte om att ta emot dyra saker, det handlar om att föräldrarna vill betala deras barns bröllop, dem är ju inte främlingar exakt.
Tog inte du emot saker från dina föräldrar när du var yngre? och inte tänkte du då på att du skulle betala allt själv?
Jag tycker absolut inte det är fel att ta emot från föräldrar, dem är ju dina föräldrar som gärna ställer upp och hjälper till.
När jag får egna barn så ska jag absolut betala hela kalaset själv eftersom jag har råd och vill göra det.
jo sant, vi båda är studenter och bor hemma.
Men jag kommer ha som några krav på mina barn ifall jag ska betala deras bröllop..
Inga barn innan äktenskap:) då betalar jag!
Men är inte "att älska varandra" tillräkligt med annledning för att gifta sig? Varför behöver man skaffa barn innan?
Jag tycker att äkenskap är ganska stor grej, när jag gifter mig så ska jag vara säker på att jag vill leva resten av mitt liv med honom o dela mitt liv med honom. Då kör jag det säkra före det osäkra, Vänta med barn tills jag är gift.
Jag kör också den traditionella vägen..:)
Men alla gör ju som dem vill:)