Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Vem betalar för bröllopet?

Vi har också HELT gemensam.. Och det är ju en ganska bra deal för mig eftersom jag får ut MYCKET mindre än m2b nu när jag är mammaledig! hoho

Nä skämt åt sido.

Vi sparar ihop, betalar räkningarna gör oftast sambon, men sen tar ju han pengar från mig om han behöver.. Så allt mitt är hans och allt hans är mitt..

Vi betalar bröllopet tillsammans. Och en liten del som vi får i present av mina föräldrar.

• MulleNuh

Ja jag kan nog tänka mig att LITE avundsjuka ligger o trycker!

ario skrev 2009-02-06 07:46:36 följande:
    Jag har märkt att många här på bröllopstorget tar rikigt åt sig när andra får sin bröllop betald, varför känner ni så?Det handlar inte om vems bröllop det är, om det är min eller min systers eller en väns bröllop, Ifall mina föräldrar vill betala mitt bröllop, så ser jag absolut inget fel i det, även om det är mitt bröllop.Men självklart förstår jag att vissa inte kan betala sina barns bröllop, kanske pga av ekonomiska situtation eller så anser väl att brudparet att det är något som dem vill helst göra..oavsett orsak så tycker jag inte man ska döma folk som får sitt bröllop betalad,
  • MulleNuh

Nyfiken. Vart här har du sett att någon KRÄVT pengar?

molnis skrev 2009-02-12 08:16:46 följande:
    För oss är det självklart att vi betalar bröllopet själva.Men nu är det så att min m2bs föräldrar är extremt rättvisa så om ett barn får något ska alla ha samma (vi har tex fått pengar när de andra fått för att de behövt till något, som vi sedan köpt present för och gett tillbaka till dem). De betalade lite på hans systers bröllop (väldigt litet)+ present, så nu insisterar det på att vi ska få lika mycket. Känner att de tar illa upp nästan om vi ej tar emot. Eftersom jag själv gillar att ge presenter osv till nära å kära så förstår jag dem... Man gillar att ge.Men det är klurigt hela det där men upp till var å en.Det enda konstiga tycker jag e de som förväntar sig att föräldrar + respektive föräldrar ska betala. Har flera gånger hört om sånna som typ satt upp en rätt hög budget å sedan "krävt" en summa från föräldrarna. Skillnad på gåvor å att ta för givet..
  • MulleNuh
    Ok! Ja det är ju lite märkligt att kräva tycker jag!
    molnis skrev 2009-02-12 08:42:08 följande:
    Sorry var otydlig menade inte HÄR utan i verkliga livet har jag stött på det. Var bara en parentes till diskussionen om avundsjukan osv. Jag tycker de e bra att de som behöver får hjälp av tex föräldrar om det har möjlighet. Men som sagt förvånas ibland av de som tar för givet (har vart med om några som har jätte bra ställt som ändå ringde å sa till föräldrarna att de skulle ha en rätt stor summa). Tror att sånna här händelser kanske mörkar ner för andra som får betalda bröllop.Menar absolut inte att det är folk här inne som kräver pengar. Å jag fattar själv att detta bara är enstaka fall (bara att jag lyckats stöta på några stycken) och tycker inte det är fel när man tar emot pengar, kommer ju själv göra det=)Skrev bara tankar jag fick när jag läste tråden, men kanske hamnar utanför ämnet...
  • MulleNuh

men det beror väl på lite??!
    Inte går jag och köper en jacka för 6000:- utan att iaf förvarna!!

Tooticki skrev 2009-02-13 15:33:53 följande:
    Intressant att de som inte har gemensam ekonomi tror att de som har det måste be om lov för att köpa något. Det har ingen av oss gjort under de år vi haft gemensam ekonomi.
  • MulleNuh

så gör vi me..

älskarlivet skrev 2009-02-13 16:40:48 följande:
    Har bara läst ts.. Vi delar inte upp kostnaderna i "mina" och "hans" utan vi betalar allt tillsammans.. Sen kanske det är så att jag betalar klänningen, men då betalar han något annat, men det handlar mer om vem som tar fram kortet snabbast.. Vi kommer ha helt gemensam ekonomi efter bröllopet, i ett äktenskap finns inte "mitt" och "ditt" anser vi.
Svar på tråden Vem betalar för bröllopet?