• Joji

Bila i USA

Jag har en cab här hemma, tar vanlig bil där!

Vi kommer som sagt bo tre nätter längs Highway 1. Först tänkte vi bara ta en natt, men tänkte om och tar Carmel, Pismo Beach och Santa Barbara.

Fast vi velar liiiite mellan Carmel och Monterey, men går just nu på Pumpkins beskrivning av Monterey, som förvisso var under lågsäsong... Någon som vill bidra med mer material som vi kan vela kring?

• Joji

Gällande Carmel kontra Monterey alltså...

• Joji

Jag har hört att Hertz ska vara dyrare än vissa andra... Måste kolla upp detta!

• Joji

JAAAAA - så snällt av er att tipsa!!!

Vi fick idag veta att vi har möjlighet att åka till Hawaii också, så vi kommer att ändra vår rutt:

San Fransisco - Highway 1 via Carmel, Pismo Beach, Santa Barbara - Los Angeles/Hollywood - San Diego - Las Vegas - Hawaii.

Bättre resrutt än Las Vegas innan San Diego, och nu blir Hawaii vår solsemester, "istället" för San Diego! Annars ville vi avsluta med det. Åhhhh, vad vi längtar!!!!!!

• Joji

OJ - nej, det ska vi inte skippa!!!! Inte efter din fina beskrivning av kvällarna där! Missade det bara - HAhaha, tack Pumpkin - bra att du har koll på mig!

Santa Monica kommer väl mellan LA och San Diego då antar jag då, borde väl bli bäst???

• Joji

Ah, ok - tack Pumpkin. Frågade min kille precis innan jag såg ditt inlägg - "du har ju kollat, Santa Monica kommer väl före Hollywood?" Han sa jaaa. Nu läste jag upp ditt inlägg, han hostar lite... Haha!

Tack igen!!! Kanske att vi tar det innan då, får kolla detta närmare. Ska till resebyrån på måndag och spika flygbiljetterna i alla fall, så ordnar vi resten själva.

Ni andra som ska åka - vad kostar era flygbiljetter?? Svårt att jämföra med övriga som varit innan kanske, ni som åkte när dollarn var låg... Eller i och för sig, intressant att jämföra...

• Joji

Tack - då vet vi precis hur förorterna ligger!

Det pris vi fått på våra biljetter, från GBG till San Fran och, i dagsläget hem från San Diego, är 17.000. Har det stigit så alltså...

• Joji

Ja, det är ju så... Kommer ju bli ännu dyrare nu när vi ska till Hawauii, kostar cirka 10 000 extra!

• Joji

Nej, det är inte budget! But I love it!

• Joji
    Ninnispinnis skrev 2009-02-13 10:00:16 följande:
    Vi flög CPH-LA och SF-CPH (med British Airways via London), vi betalade 5500 kr per person.
    När var det ni åkte?
Svar på tråden Bila i USA