• Joji

Bila i USA

Kampi skrev 2009-03-15 21:34:45 följande:
    Nu har vi äntligen bokat några till hotell till vår resa i juli. Wellington i NYC och Luxor i Vegas är klara sedan tidigare. Idag bokade vi Comfort Inn i Mariposa vid södra delen av Yosemite, Larkspur Hotel i San Francisco samt Hollywood City Inn i LA (Tack Pumpkin för tipset!).Längs kusten i övrigt så blir det nog boende i två av följande orter: Carmel, Pismo och/eller Santa Barbara. Efter att ha lusläst denna tråden så låter det som bra stopp.Vi flyger sedan hem från San Diego där vi kommer att besöka släktingar i tre dagar.Har vi missat något? Tips? Hur går det för er andra?
    Låter som att ni är bra på väg i planerandet!

Vi har bokat boende i SF: Intercontinental. Letar boende i Santa Monica och Beverly Hills, lutar just nu åt Beverly Hilton. Ska också boka i Carmel, Pismo Beach och Santa Barbara! Till och med Motel 6 var smådyrt i Santa Barbara - typ 1200 kronor!
  • Joji
    Kampi skrev 2009-03-16 09:02:29 följande:
    Ja, det känns så iaf Ska ni boka allt boende i förväg? hHojta gärna till om ni hittar några bra och privärda hotell påde ställena!
    Ja, vi bokar faktiskt allt boende i förväg... Har redan märkt att vissa ställen är fullbokade, så det känns skönt att ha det gjort och inte behöva köra runt.

När jag var i Australien bokade vi längs vägen, så det kan ju funka det också! Men just nu kändes det skönt att ha allt fixat...
  • Joji
    Leeeloo skrev 2009-03-17 14:35:45 följande:
    Jag vet att jag frågat tidigare men mitt minne är inte det bästa. =) När åker ni alla till USA? vilket datum alltså? vi åker den 17 juni och kommer hem den 4 juli.
    Vi åker 8 Juli, hemma 2 Augusti.

Kampi - vilka ställen har ni bokat? Håller med om att det skiljer mycket i pris!
  • Joji
    Kampi skrev 2009-03-17 22:18:54 följande:
    Nu har vi redan hunnit avboka ett hotell och bokat ett nytt Läste alltför många dåliga recensioner om Best Western Beachside Inn i Santa Barbara på Tripadvisor så vi bokade Marina Beach Motel i samma kvarter istället. En vän har bott där och hon var supernöjd!Dagens läxa till mig själv: Kolla upp recensioner innan bokningen
    Japp - det lönar sig verkligen att lusläsa Tripadvisor!

Har också spanat på Marina Beach Hotel...
  • Joji

Kampi - har ni bokat Marina Beach Motel direkt via deras hemsida? Hittar inte det nu på hotels.com...

Priset via hemsidan blev typ 1800, inklusive de extra skatterna va? Lite skillnad, vi har ju bokat 4,5* i San Fransisco för mindre!

• Joji
    Kampi skrev 2009-03-17 22:59:54 följande:
    I know, det är mycket dyrare i SB... Det andra stället skulle ha kostat 1700 så det är typ samma pris. Känns betryggande att veta att min vän trivdes jättebra där!Vi bokade direkt på deras sida.
    Ja, det känns alltid bättre att känna någon som varit nöjd! Och nu gör jag ju nääästan det också...
  • Joji
    sasso skrev 2009-03-18 19:13:18 följande:
    Har ni bokat hyrbil?Vi ska göra det till helgen :)
    Har ni bestämt med vilka ni ska boka bil? Vad har spanat på hyrbil.com...
  • Joji

Inte VAD har spanat, VI har spanat...

• Joji
    sasso skrev 2009-03-23 19:44:08 följande:
    Vi bokade bil via Avis. Fick 15% rabatt på TUR-mässan i Göteborg!!! Toppen!Nu är allt bokat och betalt inför resan. Längtar verkligen, men vågar knappt tro att det är sant!
    Ja, vi såg också det erbjudandet där!

Skönt när allt är bokat!
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-04-01 16:30:34 följande:
    Tja, själv åker jag till New York om 6 veckor!
    Åh, nice!

Jag bokade hotell i Santa Barbara idag! 24 hour offer, sparade 400 kronor... Kändes gött. Så svårt att veta när man ska slå till, ett hotell i San Diego väntade vi för länge varpå det höjdes 2000 kronor!
  • Joji
    Leeeloo skrev 2009-04-02 20:04:28 följande:
    Vi bokade hotellet i Las vegas i går. Bokade på ticket.se. Det var jättebilligt helt plötsligt. vi betalade 660 kronor istället för 1300 kronor. =)
    Oj vilken skillnad! Och det är ju detta som gör det sååå svårt att veta när man ska slå till: tänk om ni köpt dagen innan? Men, till slut får man ju chansa..
  • Joji
    Joji skrev 2009-04-02 22:03:49 följande:
    Oj vilken skillnad! Och det är ju detta som gör det sååå svårt att veta när man ska slå till: tänk om ni köpt dagen innan? Men, till slut får man ju chansa..
    Dagen innan det blev så billigt menar jag... ;-I
Svar på tråden Bila i USA