• Mrs Mommy

Vilket "HETT" ämne?

I detta forum har vissa diskutioner och ämnen en förmåga att hätta till lite extra och det blir lätt ett lag för och ett emot{#lang_emotions_demon}

Vilket ämne brukar engagera dig mest och varför{#lang_emotions_dreamer}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket "HETT" ämne?
  • didis

Personligen går jag mest i gång på kuvertavgifter

Har så svårt för att andra skall betala MIN dag och att alla andra skall vara såå hedrade över att bli bjudna. "Och vill de inte betala min fest så är de inga bra vänner i vilket fall"

Att den tar betalt för sin egen fest kanske inte heller är en god vän glöms liksom bort

• Tess80

Brudöverlämningstråden definitivt! Tycker att det är något som bestäms mellan präst och brudpar. Och sedan lära folk att inte döma i förväg och inte dra alla över en kam, vi har olika personliga värderingar till varför man vill bli överlämnad!

• 27juni2009

brudöverlämningen för att jag inte ser det som förnedrande. Jag vill se min blivande för första gången i kyrkan o jag vill inte gå in själv utan vill ha någon med mig o vem skulle passa bättre än min pappa eller mamma??? Nu blir det pappa men ni skall inte tro att han kommer föra in mig o lämna över min hand, nej jag kommer troligtvis anlända på annat sätt än gåendes ( så avslöjjar jag inte för mycket) om bara präaten godkänner min fars tokighet som vi skojajde om när jag frågade om han ville följa mig fram i altargången

• Emmas syster

Alla som kräver gratis provsmakning av bröllopsmaten! Ska man äta får man väl betala!

Och alla (ofta samma människor som ovan) som tror att man tjänar gräs på att catera bröllop - med tanke på att man i 9 fall av 10 lägger ner minst 4 ggr så mkt tid på bröllopscateringen (välja en färdig meny? vad är det?)

Och boka flera olika kyrkor/festlokaler/cateringfirmor för att sen avboka ngn vecka innan - det är väl inga problem?
    Fattar inte folk att man förlorar massor med pengar på att tappa bokningar!

• didis

Proväta gratis?? Då kan man fixa helgmaten i många veckor framöver Vi proväter i morgon men betalar 150 kr/portion.

Däremot förstår jag inte varöfr inte lokaler etc kräver en bokningsavgift som inte tas tillbaka vid avbokning. Då kunde man stävja att folk bokar av alltför sent.

Emmas syster skrev 2009-02-06 17:31:55 följande:

Alla som kräver gratis provsmakning av bröllopsmaten! Ska man äta får man väl betala!Och alla (ofta samma människor som ovan) som tror att man tjänar gräs på att catera bröllop - med tanke på att man i 9 fall av 10 lägger ner minst 4 ggr så mkt tid på bröllopscateringen (välja en färdig meny? vad är det?) Och boka flera olika kyrkor/festlokaler/cateringfirmor för att sen avboka ngn vecka innan - det är väl inga problem?Fattar inte folk att man förlorar massor med pengar på att tappa bokningar!
  • Troll1

Alla olika religiösa trådar....

.....

• DanKat

Funderade mellan "Brudöverlämning" och "Bjuda respektive eller inte", men det blev det första alternativet eftersom jag tror det får värre konsekvenser än det andra. Väljer man att inte bjuda sina vänners respektive får det (som jag tänker iaf) BARA konsekvenser för en själv och relationen till vännerna (att dom ev. blir irriterade och tycker man är snål), brudöverlämning däremot signalerar saker till omgivningen som jag inte anser är bra.

• J D

Emmas syster skrev 2009-02-06 17:31:55 följande:
    Alla som kräver gratis provsmakning av bröllopsmaten! Ska man äta får man väl betala!Och alla (ofta samma människor som ovan) som tror att man tjänar gräs på att catera bröllop - med tanke på att man i 9 fall av 10 lägger ner minst 4 ggr så mkt tid på bröllopscateringen (välja en färdig meny? vad är det?) Och boka flera olika kyrkor/festlokaler/cateringfirmor för att sen avboka ngn vecka innan - det är väl inga problem?Fattar inte folk att man förlorar massor med pengar på att tappa bokningar!

Jag blev jätteförvånad när vi fick vår provätningsmat gratis. Ska testa ikväll. Hade helt klart räknat med att betala fullpris! (Och vi har då valt från färdig meny ).

• J D

För övrigt skulle jag vilja välja alla trådarna förutom den med riset och huruvida man bjuder barn för där är helt likgiltig .

• Lemonita

Kuvertavgift. Tycker det är lie pinsamt med det. Ska andra betala och jag bjuda in?? Får inte det att gå ihop. Det är snålt.

Svar på tråden Vilket "HETT" ämne?