• Mrs Mommy

Vilket "HETT" ämne?

I detta forum har vissa diskutioner och ämnen en förmåga att hätta till lite extra och det blir lätt ett lag för och ett emot{#lang_emotions_demon}

Vilket ämne brukar engagera dig mest och varför{#lang_emotions_dreamer}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket "HETT" ämne?
  • Brudgummarna

Jag går igång Annat nämligen... bordsplaceringar där man måste få varannan man och varannan kvinna. Jag tycker det är så märkligt heteronormativt i dessa dagar.

• passionsblomman

Jag blir ARG i alla trådar där folk kallar varandra dumma i huvudet, mer eller mindre inlindat i tjusigare eller förfärligare formuleringar.

FÖRVÅNAD blir jag över att så många tycker att alla hantverkare och yrkesmän runtomkring bröllop tar överpriser. Vad har man för konstig uppfattning om vad människor behöver ha betalt för sin tid?
    Eller tror man att det är så hedrande att få sy/fota/binda buketter/frisera/sminka/laga mat/baka tårta/sjugna/spela/eller vad det nu är, så att man borde hoppa jämfota och sedan glatt göra det gratis?

• J D

Brudgummarna skrev 2009-02-06 18:31:04 följande:
    Jag går igång Annat nämligen... bordsplaceringar där man måste få varannan man och varannan kvinna. Jag tycker det är så märkligt heteronormativt i dessa dagar.

Ja, håller med dig-stört!

• Fly by night

Brudöverlämning (brud överämnas av sin far) då det för mig symboliserar att äktenskapet handlar om något helt annat än kärlek och romantik - nämligen att äktenskapet är en ekonomisk överenskommelse mellan två familjer.

• Panzerfaust

Fly by night skrev 2009-02-06 19:16:47 följande:

Brudöverlämning (brud överämnas av sin far) då det för mig symboliserar att äktenskapet handlar om något helt annat än kärlek och romantik - nämligen att äktenskapet är en ekonomisk överenskommelse mellan två familjer.
    För mig symboliserar det att ägandet av bruden övergår från fadern till brudgummen.
  • Mrs Mommy

passionsblomman skrev 2009-02-06 18:49:10 följande:
    FÖRVÅNAD blir jag över att så många tycker att alla hantverkare och yrkesmän runtomkring bröllop tar överpriser. Vad har man för konstig uppfattning om vad människor behöver ha betalt för sin tid?Eller tror man att det är så hedrande att få sy/fota/binda buketter/frisera/sminka/laga mat/baka tårta/sjugna/spela/eller vad det nu är, så att man borde hoppa jämfota och sedan glatt göra det gratis?

Det har jag också tänkt på.
    Att de ska göra allt så billigt hälst gratis
    De har barn hyror räkningar osv att betala som alla andra, man lever inte gratis bara för att man har företag{#lang_emotions_undecided}

• Fly by night

...och för mig att båda är ägda av sina familjer och ingen frivillighet eller samtycke till äktenskapet finns.

Panzerfaust skrev 2009-02-06 19:19:53 följande:
    Fly by night skrev 2009-02-06 19:16:47 följande:
    För mig symboliserar det att ägandet av bruden övergår från fadern till brudgummen.
  • Ore

Brudöverlämning... Och här håller jag med feministbrud, Nenne m.fl.

• nennesjuttioåtta

Emmas syster skrev 2009-02-06 17:31:55 följande:

Alla som kräver gratis provsmakning av bröllopsmaten! Ska man äta får man väl betala!Och alla (ofta samma människor som ovan) som tror att man tjänar gräs på att catera bröllop - med tanke på att man i 9 fall av 10 lägger ner minst 4 ggr så mkt tid på bröllopscateringen (välja en färdig meny? vad är det?) Och boka flera olika kyrkor/festlokaler/cateringfirmor för att sen avboka ngn vecka innan - det är väl inga problem?Fattar inte folk att man förlorar massor med pengar på att tappa bokningar!
    Oj, vi fick provsmaka gratis! Men det var helt oväntat, trodde det skulle kosta (fast de tog nog igen det på annat kanske) och den middagen var mycket godare än sen när det var skarpt läge. Eller också berodde det på att korsetten satt så tajt och nervositeten släppte så allt smakade pappkartong, för gästerna var jättenöjda.
  • marsros

Riset struntar jag i, men allt annat ser jag som EGO och inget jag ägnar mig åt

Svar på tråden Vilket "HETT" ämne?