• Aurelia

självförtroende

Jag skulle gärna vilja få tips på böcker, självhjälpskurser på cd eller annat som kan hjälpa en. Känner att jag verkligen måste sluta tvivla på mig själv, döma mig själv för hårt och se negativt på saker och tingt. Skulle vilja vara gladare och mer avslappnad. Jag "vet" hur jag borde tänka men i praktiken är det svårt...

• Svar på tråden självförtroende
  • Aurelia

Tack för tipset!
    Känner för att typ klippa håret, köpa lite nya kläder, börja gå rak i ryggen och bara anstränga mig till det yttersta för att utstråla självförtroende...

• Aurelia

Tack för peppningen!
    Ska ta lite starkt te och bara försöka tänka bra tankar ett tag... kanske skriva ner dem också. Jag är inte så dålig att jag ska behöva känna mig så här dålig, faktiskt.

• Aurelia

Jag går till kurator regelbundet, och det känns skönt, men sen är man ju ändå ensam med sina tankar och känslor den största delen av tiden... så jag känner verkligen att jag måste bli bättre på att rycka upp mig själv och känna mig stark o glad o lugn i stället för överkänslig o tungsint. Jag sätter hela tiden upp nya kriterier för vad jag ska ha gjort för att bli "godkänd" av mig själv.

• Aurelia

didis,
    nej, rakad skalle blir det nog inte. Förresten, såg du "Du är vad du äter" med Sanna Bråding igår? Hon rakade av sig håret som en del i processen att förändra sitt liv.

• Aurelia

Didis,
    har du några tips på vägen -hur lyckades du bli mer positiv och mindre pessimistisk? Tänkte att man skulle kunna försöka terapeuta sig själv lite... ge sig själv nån sorts uppgift att jobba med varje vecka.

Svar på tråden självförtroende