Inlägg från: MV85 |Visa alla inlägg
  • MV85

Vem betalar tärnklänningarna?

Här har vi sagt att vi betalar 120 dollar, väljer de dyrare klänning får de betala det själva... Sen får de fixa hår och smink själva oxå (inte så svårt när den ena är frisör)... Tyckte det var en bra deal för dem, plus att vi inte kommer bestämma klänningar helt, utan de får välja och går det få den i rätt färg och längd får de ta den.. Tycker inte tärnor måste vara klädda identiskt, utan bara matchande.

• MV85

annars tycker jag vår idé är ganska bra... hon vet från början hur mycket vi betalar, och att allt över får hon betala själv, sen diskuterar vi tillsammans för att hitta en klänning hon vill bära, och vi tycker är bra... Är den sen dyrare än det vi anser oss ha råd med vet hon att hon får betala resten själv.
    Har man inte råd med mer än 500 så säg att "vi betalar 500:- men tyvärr har vi inte råd med mer, så resten får du lägga själv"
    på så sätt vet alla vad som gäller, det blir inte svindyrt för er och det blir inte svindyrt för henne - om hon inte väljer en klänning för flera tusen, men då får hon ju skylla sig själv.

• MV85
    Luucie skrev 2009-02-08 12:39:30 följande:
    Måste säga att när jag varit tärna har jag lagt ut massor av pengar på möhippa för bruden och present till brudparet plus att jag hjälpt till med hela arrangemanget med dukning, coachning av servispersonal, mottagandet av gäster etc etc.
    hehe bara inser när jag läser detta vad lätt mina tärnor får det... Dukning, serveringspersonal, mottagning mm mm fixas allt av stället vi ska vara på
Svar på tråden Vem betalar tärnklänningarna?