• Krystal

Vänta med sex

idans skrev 2009-02-07 22:54:42 följande:
    Är bara lite nyfiken...jag och min m2b är nämligen båda oskuld, och vi bestämde oss från början att vi ville vänta tills vi gift oss. Jag ångrar inte det och är jättetacksam att ingen av oss har haft nån annan innan, helt fantastiskt ju! Undrar bara... är den nån annan här som tänker som vi? Eller är vi dom enda i världen, ibland undrar man... :)
    Du är inte ensam...här är en till. Eller nästan samma, hos oss är det bara en som är oskuld..jag Och det lär jag väl fortsätta vara i minst 1,5 år till.
    (Är ganska säker på att jag är den äldsta här som är det...men HELT säker kan man ju inte vara )
  • Krystal

Min m2b är min första pojkvän (vi träffades när jag var 23)så...jag hade inget tillfälle innan att "bli av med den" (he he..låter som om det vore en hemsk börda)
    Och sen när vi träffades så... ja.. det blev blev väl ett gemnsamt val att vänta redan från början.
    Sen är ju det de ända preventivmedlet med 100% säkerhet...
    Men vi sover i samma säng, och lite kram och mys blir det väl..men inte längre än så..

• Krystal
    040409 skrev 2009-03-22 14:27:06 följande:
    Jag är själv kristen, och vi väntar med sex, till om två veckor! Eller kanske snarare så att vi väntar med samlag, för vi har utforskat varandra en hel del ändå Vi har själva kommit fram till vad vi sätter gränsen, och har valt att kunna njuta av varandra samtidigt som vi sparar en del tills vi är gifta. Det är nått som alltid varit viktigt för mig, att jag inte skulle ha sex innan jag var gift, långt innan jag hade pojkvän. För min blivande var det inte rikigt lika viktigt, även om han oxå är oskuld. Han hade gärna haft sex efter vi förlovat oss och bestämt att vi skulle gifta oss innom en ganska overskådlig framtid, men jag ville fortfarande vänta tills vi var gifta. Vi har så hittat en mellanväg som vi båda trivs med.
    Vi har det likande som det du beskriver (frånsett att det bara är jag som är oskulden)..fast vi har ca 69 veckor kvar
Svar på tråden Vänta med sex