• idans

Vänta med sex

Är bara lite nyfiken...

jag och min m2b är nämligen båda oskuld, och vi bestämde oss från början att vi ville vänta tills vi gift oss. Jag ångrar inte det och är jättetacksam att ingen av oss har haft nån annan innan, helt fantastiskt ju!

Undrar bara... är den nån annan här som tänker som vi? Eller är vi dom enda i världen, ibland undrar man... :)

• Svar på tråden Vänta med sex
  • didis

Ni är nog inte ensamma men viss är det ovanligt idag.

Själv har jag gjort tvärtom - vi har både haft sex och producerat ungar och det i 20 år innan vi gifter oss

Bara man är överens sinsemellan och alla är nöjda och glada så finns det inga rätt eller fel.

• Dinnajad

Jag känner minst ett par som gjort som ni.

• Brudgummarna

I mitt första äktenskap så tänkte jag ungefär så. Det är inte direkt något jag ångrar men samtidigt inget som jag var speciellt tacksam över heller.

Numera resonerar jag som så att jag inte ville ha en organist som spelar för första gången till just vårt bröllop och inte heller en partner som på bröllopsnatten för första gången tar sina steg med mig. Övning ger färdighet helt enkelt.

Fast var man som jag var på den tiden religös och la ner andra värderingar i sex-frågan och inte bara såg sex som sex så kan det vara värt att vänta på. Men varför riskera att något så viktigt inte alls klaffar?

• ario

jag tycker det är så underbart att ni väntar, sex kan man ha senare...man har ju hela livet på sig,,varför snabba på:)

• Pärlan2009

Jag kan tänka mig att det är rätt ovanligt nuförtiden men absolut inget fel! Tänk bara på att sex inte är ngt man kan - bara så där. Ni får öva och lära känna varandra på det planet. Stressa inte i hjäl er om det inte blir värsta fyrverkeriet första gången, det blir tillräckligt speciellt ändå!

• idans
    Brudgummarna skrev 2009-02-07 22:58:57 följande:
    Fast var man som jag var på den tiden religös och la ner andra värderingar i sex-frågan och inte bara såg sex som sex så kan det vara värt att vänta på. Men varför riskera att något så viktigt inte alls klaffar?
    Jo, folk brukar säga att det är bra att testa fall det inte funkar. Men å andra sidan, första gången kanske ändå aldrig blir så bra, kanske inte andra, tredje eller sjunde heller... men inte vill jag låta bli att gifta mig med min m2b för det...?

Övning ger färdighet som sagt, och jag ser fram emot en hel del övning! ;)
  • MolsonCanadian

Jag tror att det kan vara klokt att inte haussa upp själva bröllopsnatten så att det blir "nödvändigt" att ha sex då. Tycker att det är sundare att ta det steg för steg.

• Brudgummarna
    idans skrev 2009-02-07 23:05:49 följande:
    Jo, folk brukar säga att det är bra att testa fall det inte funkar. Men å andra sidan, första gången kanske ändå aldrig blir så bra, kanske inte andra, tredje eller sjunde heller... men inte vill jag låta bli att gifta mig med min m2b för det...? Övning ger färdighet som sagt, och jag ser fram emot en hel del övning! ;)
    Tyvärr så är man ju lite olika sexuellt så även om man älskar varandra och vill få allt att fungera så krävs det att man klaffar också. Jag trodde att jag skulle växa in i att gilla sexet med min första partner men efter flera år så var det bara att inse att vår relation aldrig skulle fungera trots att vi båda verkligen ville.

Hade vi provkört lite innan hade vi nog förstått att vi inte var speciellt lämpade för en sexuell relation med varandra. Som platoniska partners eller som vänner fungerade vi utmärkt.

Givetvis så finns det jättemånga exempel där det fungerat trots att man väntat med sex. Men varför ens chansa när det gäller något så viktigt?
  • ario

tror knappast att man gifter sig för sexet skull....älskar man någon så funkar sexet också!

• Luucie

Wow vad spännande! Hoppas att det blir jättebra

Själv skulle jag inte våga chansa på en sån sak. Som brudgummarna sa: vi är ju alla så olika. Man tycker om olika saker och funkar på olika sätt...

Har ni pratat nått om vad ni tänder på och vad ni har för förväntningar etc?
    Frågar bara av nyfikenhet

Svar på tråden Vänta med sex