EhjärtarE skrev 2009-02-08 10:45:59 följande:
Får jag fråga en sak idans? Är ni kristna, eller väntar ni av någon annan anledning? Var går gränsen för sex?
[/citat]
Jo, det stämmer, vi är kristna och det är väl därför vi bestämt oss för att vänta. Vi är övertygade om att sex är något som "hör hemma" i ett äktenskap.
Vi sover hos varandra ibland, inte så ofta eftersom vi bor rätt nära varandra. precis som nån annan skrev här så myser vi o kramas en hel del men inte mer.
När vi gifter oss i sommar har vi varit tillsammans i tre år ungefär.
Ashley skrev 2009-02-08 20:43:43 följande:
[citat]
Jag tycker alla de som säger att man bör "provköra" för att se att det funkar drar upp en poäng som i det här fallet är ganska irrelevant. Paren i fråga har redan bestämt sig att de vill ha varandra för resten av livet fast de inte har sex just nu. Så även om, och det är ett stort om, det inte skulle funka så bra i sängkammaren har de alla förutsättningarna för ett fungerande äktenskap. Självklart vill man ha ett bra sexliv, men ett bra förhållande, trots bristen på sex har ju paren redan!
Vad bra du formulerade det! Jag skulle ju ändå inte kunna göra sluta med min pojkvän om vi "provkörde" nu och det verkligen inte fungerade! I så fall får man ju ha sex det allra första man gör, innan man hinner bli känslomässigt engagerad... och det blir ju också bakvänt på nåt sätt.