• idans

Vänta med sex

Är bara lite nyfiken...

jag och min m2b är nämligen båda oskuld, och vi bestämde oss från början att vi ville vänta tills vi gift oss. Jag ångrar inte det och är jättetacksam att ingen av oss har haft nån annan innan, helt fantastiskt ju!

Undrar bara... är den nån annan här som tänker som vi? Eller är vi dom enda i världen, ibland undrar man... :)

• Svar på tråden Vänta med sex
  • feministbrud

Var den frågan ställd till mig? Mitt svar är iaf att det har du rätt i och oskulden kan ju därmed vidgas ännu mer till första gången man har sex helt enkelt.

Hannaz skrev 2009-03-22 17:41:39 följande:
    Om du haft "problem" att få orgasm då? Man kan ju gnugga och gnida hur mkt som helst utan att det händer nåt om det inte är på "rätt" sätt.
  • johanna anders

Jag hade då aldrig köpt en bil utan att provköra den först, för att säga det så =)
    Min M2B är den bästa jag någonsin haft i sängen och det är en stor anledning till att han fångat mitt hjärta =)
    Det finns allt för många katastrofer till män där ute! Hade aldrig chansat för att kanske få ett kasst sexliv för resten av mitt liv. MEN det är min personliga åsikt!

• feministbrud

Håller med!

johanna anders skrev 2009-03-22 19:44:17 följande:
    Jag hade då aldrig köpt en bil utan att provköra den först, för att säga det så =)Min M2B är den bästa jag någonsin haft i sängen och det är en stor anledning till att han fångat mitt hjärta =)Det finns allt för många katastrofer till män där ute! Hade aldrig chansat för att kanske få ett kasst sexliv för resten av mitt liv. MEN det är min personliga åsikt!
  • chokladflingan
    MV85 skrev 2009-03-22 12:52:22 följande:
    Jag måste bara fråga när sådant här kommer upp i en tråd...Hur ställer ni er då till om man blir våldtagen och av med oskulden? Räknas det då som att man fortfarande är oskuld "egentligen" eller är det helt enkelt kört för en att kunna ge den "gåvan" till sin partner man väntat på i många år?Förr var man ju smutsig, oren om man blivit våldtagen och ingen man ville gifta sig med en typ... Funkar det likadant i kristna kretsar idag?
    Jag tror inte någon i krista kretsar i sverige (i så fall väldigt få iaf) tänker att man är smutsig eller oren om man blivit våldtagen. Det handlar väl om att göra ett val med att vänta. Om man blivit våldtagen är det ju något helt annat.

dessutom är det fatiskt ganska vanligt att krista väljer att inte vänta också.
  • chokladflingan
    Hammerman1 skrev 2009-03-20 14:29:56 följande:
    didis skrev 2009-03-20 13:59:48 följande:
    Jag fick det här svaret: "Jo men om man gifter sig då är Gud med!"Varpå jag svarade: Jag trodde att din Gud var med jämt? Hon sa då:"Jo, men hade du varit troende hade du förstått. Nu kan du inte förstå skälet!" ... själv trodde jag att poängen med protestantismen var att det inte behövs någon medlare mellan människa och Gud och att en klänningprydd karls eventuella mässande och viftande med händerna borde vara oväsentligt för kärlekens och förhållandets äkthet, men men.
    Jag tänker inte riktigt som så att man måste vänta med jag tror jag kan förklara det lite enklare;
    Att anledningen till att man ska vänta tills man gift sig är för att man ska välja endast EN som man ska ha sex med. Och därför bör man vara säker på att den man har sex med är den man vill leva med resten av livet, och när man gift sig har man ju förhoppningsvis bestämt sig.
  • lillabruden
    feministbrud skrev 2009-03-22 15:08:03 följande:
    Jag kastar ut en fråga: Vad är sex och när blir man av med oskulden? Jag själv har definierat om oskulden till den stund då jag tillsammans med en kille för första gången fick orgasm. det var för mig ett mycket större steg än den dagen jag blev penetrerad första gången. Dessutom skulle jag ju blivit av med oskulden enligt den första definitionen om jag hade haft sex med en kvinna då, eller hur?
    vad är sex? tycker det är lika kortfattat som att förklara vad är rymden?

Och oskulden, tycker jag är definerat som första gången. Så oskulden med en tjej är en sak, oskulden med en kille en annan. Men jag kan ha fel
  • lillabruden

Denna fråga är till alla som haft sex och inte haft...

Om/när ni får barn, hur kommer ni råda era barn?

• Hannaz

Att vara säker på att man verkligen vill ha sex med den aktuella personen. Att det första gången är med någon man varit tillsammans med ett tag och litar på. Att inte bara göra det för att alla andra gjort det eller för att den andre tjatar. Och att ALLTID tänka efter före.

Kommer definitivt inte att råda dem att vänta tills de gift sig iallafall.

• MV85
    chokladflingan skrev 2009-03-23 00:56:05 följande:
    dessutom är det fatiskt ganska vanligt att krista väljer att inte vänta också.
    Jo, det vet jag ju... framför allt vet jag att det är väldigt olika inom olika kristna inriktningar...
    Min m2b är djupt troende med planer på att bli präst - men inte hindrar det att vi har sex..
  • ario

jasåå, väljer du barn också innan du föder?

Att välja en kille efter hur han är i sängen är lika vikigt som att välja maträtt till middag. Känner du dig hungrig så är du sugen på allt:P hahah

Jag tycker det låter bara roligare och roligare när folk jämför bilar och killar..Är inte killar mer värda? haha

johanna anders skrev 2009-03-22 19:44:17 följande:

Jag hade då aldrig köpt en bil utan att provköra den först, för att säga det så =)Min M2B är den bästa jag någonsin haft i sängen och det är en stor anledning till att han fångat mitt hjärta =)Det finns allt för många katastrofer till män där ute! Hade aldrig chansat för att kanske få ett kasst sexliv för resten av mitt liv. MEN det är min personliga åsikt!
Svar på tråden Vänta med sex