• idans

Vänta med sex

Är bara lite nyfiken...

jag och min m2b är nämligen båda oskuld, och vi bestämde oss från början att vi ville vänta tills vi gift oss. Jag ångrar inte det och är jättetacksam att ingen av oss har haft nån annan innan, helt fantastiskt ju!

Undrar bara... är den nån annan här som tänker som vi? Eller är vi dom enda i världen, ibland undrar man... :)

• Svar på tråden Vänta med sex
  • MV85

Tycker det är häftigt att någon vågar göra så... Personligen skulle jag aldrig göra det! Sex är en allt för stor del av mitt förhållande med min man, och en allt för stor drift för att våga riskera att det inte funkar ihop alls...

• idans

Jag förstår att sexet är viktigt och att om sexlivet inte fungerar så påverkar det allt annat i relationen också, men jag tror inte sex är allt!

Vi är väl medvetna om att det antagligen kommer ta ett tag innan det kommer bli helt fantastiskt för oss, men jag är helt övertygad om att det så småningom kommer bli det!
    Så måste det ju ha varit för er med era pojkvänner/sambos/partners också...?

Vi har pratat mycket om det och vi kan verkligen prata om allt och ingen av oss känner pressen att vi MÅSTE ha sex på bröllopsnatten om det inte passar...

Jag ser det inte som en chansning, mer som en investering!

• didis

Jag säger inte att det är så för er, men det kan bli så att man bygger upp förväntningarna så de blir orimligt stora.

Så stora att det är svårt att leva upp till dem.

Jag hoppas ni får ett fantastiskt sexliv tillsammans! Ta det lugn och utforska varandra i er egen takt, tid finns det gott om!!

• MolsonCanadian

Låter sunt. Och vad jag förstått är det relativt ovanligt att man har sex just på bröllopsnatten för att man är så vansinnigt trött efter dagen.

Att vara lyhörd och mån om att man tillsammans ska njuta tror jag är a och o för ett gott sexliv.

idans skrev 2009-02-07 23:32:30 följande:
    Jag förstår att sexet är viktigt och att om sexlivet inte fungerar så påverkar det allt annat i relationen också, men jag tror inte sex är allt!Vi är väl medvetna om att det antagligen kommer ta ett tag innan det kommer bli helt fantastiskt för oss, men jag är helt övertygad om att det så småningom kommer bli det! Så måste det ju ha varit för er med era pojkvänner/sambos/partners också...? Vi har pratat mycket om det och vi kan verkligen prata om allt och ingen av oss känner pressen att vi MÅSTE ha sex på bröllopsnatten om det inte passar...Jag ser det inte som en chansning, mer som en investering!
  • Luucie

Det låter som att ni går in det med öppna ögon och att ni resonerat er fram till något som funkar för er.
    Så länge man har kommunikation går det mesta att lösa.
    Och sen kan det faktiskt bli perfekt från början också..det är inte alla som behöver öva

• MV85
    ario skrev 2009-02-07 23:33:51 följande:
    vi överskattar sex!
    [/citat]
    På vilket sätt då menar du? *nyfiken undran*
    idans skrev 2009-02-07 23:32:30 följande:
    [citat]
    Vi är väl medvetna om att det antagligen kommer ta ett tag innan det kommer bli helt fantastiskt för oss, men jag är helt övertygad om att det så småningom kommer bli det! Så måste det ju ha varit för er med era pojkvänner/sambos/partners också...?
    Nej, det kan jag inte påstå... Vi hade riktigt bra sex första gången vi hade det - sedan blev det bara bättre och bättre... Att det var så pass bra första gången var för vi båda visste vad vi tyckte om sedan innan, vi hade pratat mycket av det och kollat av att vi var kompatibla på det planet (i teorin i alla fall) medan vi dejtade eftersom sex är väldigt viktigt för oss.

Jag tror sex är väldigt olika viktigt för olika individer - och så länge det inte är betydande skillnader i hur viktigt det är för ett par tror jag det kan funka bra oavsett hur man väljer att göra.
  • Micaela

Det är något speciellt och fint att vänta med sex tills man gift sig... önskar att jag skulle ha klarat det också...
    Fasen, skulle aldrig gå

• didis

Jag ser inte riktigt vitsen med att vänta till man är just gifta. Man kan lika gärna ha sex efter första träffen som när man köpt hus eller blivit sambeskattade.

SÅ mycket ändras ju inte för att man skrivit på ett papper eller för den delen, lovat inför en präst att man skall hålla ihop. Man KAN lika gärna lova varandra.

Men som sagt, är man bara överens kan man vänta med sex tills silverbröllopsdagen också om man skulle vilja det

Micaela skrev 2009-02-07 23:40:48 följande:
    Det är något speciellt och fint att vänta med sex tills man gift sig... önskar att jag skulle ha klarat det också...Fasen, skulle aldrig gå
  • Sesamy

Tycker det är ett intressant val. Lite ovanligt i dagsläget. Så länge ni är nöjda med det valet dessutom så är det väl jättebra!

Har dock en helt annan syn själv. Är snarare tacksam för att min m2b har haft andra innan mig och att jag oxå haft det. Då kan vi båda känna en total trygghet över att det här faktiskt är rätt även på det sexuella planet.
    Annars skulle jag nog alltid undra på något sätt.

Svar på tråden Vänta med sex