• idans

Vänta med sex

Är bara lite nyfiken...

jag och min m2b är nämligen båda oskuld, och vi bestämde oss från början att vi ville vänta tills vi gift oss. Jag ångrar inte det och är jättetacksam att ingen av oss har haft nån annan innan, helt fantastiskt ju!

Undrar bara... är den nån annan här som tänker som vi? Eller är vi dom enda i världen, ibland undrar man... :)

• Svar på tråden Vänta med sex
  • lillabruden

Det låter klokt tycker jag (min åsikt)

Jag ställde frågan mest för att se skillnaden mellan dem som väntar o dem som inte väntar......sex är liksom glorifierat och ska vara "fint"... Det är inte speciellt vackert att titta på egentligen

Hannaz skrev 2009-03-23 04:44:36 följande:
    Att vara säker på att man verkligen vill ha sex med den aktuella personen. Att det första gången är med någon man varit tillsammans med ett tag och litar på. Att inte bara göra det för att alla andra gjort det eller för att den andre tjatar. Och att ALLTID tänka efter före.Kommer definitivt inte att råda dem att vänta tills de gift sig iallafall.
  • MV85
    ario skrev 2009-03-23 10:59:50 följande:
    jasåå, väljer du barn också innan du föder?Att välja en kille efter hur han är i sängen är lika vikigt som att välja maträtt till middag. Känner du dig hungrig så är du sugen på allt:P hahahJag tycker det låter bara roligare och roligare när folk jämför bilar och killar..Är inte killar mer värda? haha
    Man väljer inte barnen, men man väljer dess förälder (sin partner) och där med dess gener - så jo, när jag tänker efter så till viss del väljer du faktiskt barnen.
  • Sebastiána

johanna anders skrev 2009-03-22 19:44:17 följande:

Jag hade då aldrig köpt en bil utan att provköra den först, för att säga det så =)Min M2B är den bästa jag någonsin haft i sängen och det är en stor anledning till att han fångat mitt hjärta =)Det finns allt för många katastrofer till män där ute! Hade aldrig chansat för att kanske få ett kasst sexliv för resten av mitt liv. MEN det är min personliga åsikt!
    Håller med! Jag och min fästman passar perfekt ihop sexuellt. Mina tidigare pojkvänner har inte alltid varit så bra - de är säkert perfekta för någon annan, men inte med mig.
  • johanna anders
    ario skrev 2009-03-23 10:59:50 följande:
    jasåå, väljer du barn också innan du föder?Att välja en kille efter hur han är i sängen är lika vikigt som att välja maträtt till middag. Känner du dig hungrig så är du sugen på allt:P hahahJag tycker det låter bara roligare och roligare när folk jämför bilar och killar..Är inte killar mer värda? haha johanna anders skrev 2009-03-22 19:44:17 följande:
    För mig är sex en OTROLIGT viktig del i förhållandet!! Har oändligt många vänninor som trodde de träffat mannen i sitt liv till den stund de hade sex med honom.
    Säger bara att det finns killar som är helt ohjälpliga i sängen och det är riktigt avtändande!

Om vi vänder på ditt "maträttsargument" Låt säga att du får välja att endast äta en enda maträtt för resten av ditt liv... Inte f.n går man och väljer en maträtt man aldrig smakat då med risk för att den smakar helt vidervärdigt... =)

Och barnkommentaren, hade inte velat ha barn med någon som inte kan tillfredsställa mig i sängen, vi har två helt fantastiska söner pga flitigt och underbart sexliv =)
    Det är det mest fantastiska vi gjort i hela mitt liv och de ska vara mina näbbar på vårt bröllop.

Tack för mig
  • Nynaeve
    lillabruden skrev 2009-03-23 03:29:26 följande:
    Denna fråga är till alla som haft sex och inte haft...Om/när ni får barn, hur kommer ni råda era barn?
    Första gången du har sex ska inte vara för att du kan, utan för att du inte kan låta bli. Dessutom vill jag tillägga att orgasm inte är något man får, som en present, man måste allt jobba lite för det själv också :)
  • MV85
    Denna fråga är till alla som haft sex och inte haft...Om/när ni får barn, hur kommer ni råda era barn?
    Se till att första gången är med någon som betyder mycket för dig och för att DU vill, inte för att den andre tjatar om det.
    Den personen kommer du minnas resten av ditt liv, om än inte lika tydligt om 20 år som imorgon, men likväl för resten av ditt liv.
    Sen håller jag med Nynaeve om den biten med orgasm
  • didis

Gör inte så stor grej av det! Första gången är ingen gåva eller fantastisk händelse i livet.

Ha sex på dina villkor och med dem du vill men aldrig mot din vilja.

Njut av livet och av sex om du vill det med vem du vill (men använd kondom!!).

• novia72

jo, det ska man göra! vi laddade/väntade en hel vecka innan bröllopet!!! :) :) :)

• feministbrud

Du får ha sex med vem du vill, när du vill och hur du vill, bara du vill.

• feministbrud

Det är helt sant! Men många unga killar (iaf som jag pratat med) tror att det är slut när det har gått för dem. Det är viktigt att man som tjej kan säga till att det minsann inte är det

Nynaeve skrev 2009-03-23 18:25:04 följande:
    Dessutom vill jag tillägga att orgasm inte är något man får, som en present, man måste allt jobba lite för det själv också :)
  • lillabruden

jag tycker ni har alla väldigt bra och sunda svar på min fråga

jag är inne på samma linje men vill nog också säga till mina barn (den dagen om den kommer..) att sex är faktiskt mest fantastisk när man älskar sin partner. Och att det är inte fel att 'prova sig fram' men det är faktiskt inget som mäter sig mot sex med sin älskade

Och det med orgasm, visst är det något för båda att jobba på!! Men vad jag har för fördom är att tjejer har så svårt att berätta/visa vad dem vill och tycker om, då är det ju svårt....

• lillabruden

alltså ska man ha sex ska man inte skämmas för att få det man vill ha
    så länge båda är med på det självklart!

• djurö 09
    didis skrev 2009-03-23 19:46:26 följande:
    Gör inte så stor grej av det! Första gången är ingen gåva eller fantastisk händelse i livet. Ha sex på dina villkor och med dem du vill men aldrig mot din vilja.Njut av livet och av sex om du vill det med vem du vill (men använd kondom!!).
    Exakt.
  • MV85
    MV85 skrev 2009-03-23 18:32:17 följande:
    Se till att första gången är med någon som betyder mycket för dig och för att DU vill, inte för att den andre tjatar om det.Den personen kommer du minnas resten av ditt liv, om än inte lika tydligt om 20 år som imorgon, men likväl för resten av ditt liv.Sen håller jag med Nynaeve om den biten med orgasm
    Citerar mig själv för jag kom på att jag glömt en sak...
    Jag har alltid sagt att jag kommer säga det att: Jag vill inte att du ska ha sex än (som 14-15åring), men OM du ska ha det så se till att skydda dig o du ska veta att du alltid kan komma till mig om du behöver fråga något, vill att jag följer med till ugndomsmottagningen eller vad som helst o jag kommer inte bli arg.
    Dessutom kommer det finnas en skål med kondomer i hallen som hålls full, oavsett vem som använder dem. Om du tar för att ge till dina kompisar eller använda själv kommer jag aldrig fråga, bara se till att skålen är full.
  • chokladflingan
    MV85 skrev 2009-03-24 12:38:57 följande:
    Citerar mig själv för jag kom på att jag glömt en sak...Jag har alltid sagt att jag kommer säga det att: Jag vill inte att du ska ha sex än (som 14-15åring), men OM du ska ha det så se till att skydda dig o du ska veta att du alltid kan komma till mig om du behöver fråga något, vill att jag följer med till ugndomsmottagningen eller vad som helst o jag kommer inte bli arg.Dessutom kommer det finnas en skål med kondomer i hallen som hålls full, oavsett vem som använder dem. Om du tar för att ge till dina kompisar eller använda själv kommer jag aldrig fråga, bara se till att skålen är full.
    Å vad härligt, en sån mamma skulle alla ha. Hoppas jag blir en sån bra mamma!
  • MV85
    chokladflingan skrev 2009-03-25 10:59:32 följande:
    Å vad härligt, en sån mamma skulle alla ha. Hoppas jag blir en sån bra mamma!
    Det är bara att bestämma sig för att bli det tror jag... hehehe
    Inte för att jag har några planer på att någonsin bli mamma, men OM jag ändrar mig så ska jag bli en sån mamma!
    Jag tror nämligen inte man kan hindra sina barn från att ha sex, bara vägleda dem för att göra så kloka val som möjligt när det kommer till skydd och när/vem de ska ha det med.
Svar på tråden Vänta med sex