Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Vänta med sex

Som jag ser det är det tre komponenter som måste fungera i ett förhållande: Att man kan prata med varadnra, att man har kul ihop och sex. En komponent kan tillfälligt sluta fungera, men när två inte fungerar blir det verkligen inte bra. Jag skulle aldrig våga chansa på att vänta med sex.

Men till er som gör det: Ta reda på vad ni själva vill ha (genom onani) och var beredda på grymma besvikelser. Det kan hända att de fösta 20 gångerna så kommer ni bara att ligga där och fundera på vad poängen är. Då är det vitkgit att ni båda kan prata med varandra och att båda är införstådda på att det handlar om en lärande process. Och slutligen - kräv orgasm! Man kan använda fingar när han är klar

• feministbrud

Roligt att du gillar mina råd! Orgasm är otroligt viktigt. Jag sa till en pojkvän en gång som stönade om att det var så jobbigt att forsätta då det gått för honom, att jag kommer att tröttna på att ha sex om det aldrig går för mig! Visst varje gång kanske man inte bryr sig, men de flesta gånger man har sex så vill man ju inte att det bara ska sluta.

Nina och Rickard skrev 2009-03-20 14:43:54 följande:

Måste bara få tillägga att dina råd är väldigt bra, så bra att de inte enbart gäller dem som valt att vänta med sex utan alla män och kvinnor som har sex! Det kan trots att vara så, att du efter flera års sexuella aktiviteter fortfarande ligger där och undrar hur sex ska kunna vara skönt utan att du nånsin fått uppleva en orgasm!..Och om det är nån här som säger att orgasmen inte är det viktiga utan närheten osv till varandra, att "man fullständigt ger sig själv till den andra", så måste jag bara säga att jag inte håller med. Jag anser min orgasm vara precis lika viktig som min partners orgasm är för honom, därför ska man tillsammans (ja, tillsammans då man är två om saken) se till att båda två får ut det maximala i sängen. Vill man ha närhet m.m kan man ju kramas, med eller utan kläder :)
  • feministbrud

Ser du det som en gåva från honom också? Är det isåfall en gåva du inte kan ställa motkrav på? Jag vill bara förstå...

EhjärtarE skrev 2009-03-20 14:42:49 följande:
    Skillnaden är att vi ser på ett helt annat sätt på sex än vad ni (och svenskar i allmänhet) verkar göra. Även jag som haft sex innan jag gifter mig ser sex som en otroligt fin gåva till min fästman, oavsett om sexet i sig var bra eller dåligt. För en kristen handlar det om något mer än bara fysiskt sex och det hoppas jag att också andra av er har upplevt. Men ja, det är svårt att förklara!
  • feministbrud

Aha ok, du menar själva oskulden. Det jag meande var att det lät lite bissart att varje gång ni har sex så är det en gåva. Jag tycker att det är viktigt att man kan ställa krav (alltså inte nu gör du det annars...) och att man ahr synpunkter och kan styra så att det blir som man själv vill ha det också. Det är svårt att göra det med gåvor. Men som sagt, nu förstod jag att det inte var så du menade.

EhjärtarE skrev 2009-03-20 14:51:18 följande:
    Ja, jag ser det som en gåva från honom. Första gången alltså, han gav sin oskuld till mig och jag gav min till honom. Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med motkrav?
  • feministbrud

Tyvärr är det alltför mågna som inte förstår hur det ska kännas och inte utforskar sin egen sexualitet. Det går inte automatiskt. Det är det jag vill skicka med alla som väntar till efter bröllopet.

Nina och Rickard skrev 2009-03-20 14:54:18 följande:

Tyvärr verkar det finnas tjejer som ändå går med på sånt sex. Ett alternativ är annars att se till att man själv får komma först, när det väl gått för en själv får han göra vad han vill Sen är det sant som du säger att man kanske inte bryr sig varje gång, men är det så att man själv gått miste om en orgasm x antal gånger och mannen/killen kommit varenda gång, skulle nog jag tröttna även på det...
  • feministbrud

Jag kastar ut en fråga: Vad är sex och när blir man av med oskulden?

Jag själv har definierat om oskulden till den stund då jag tillsammans med en kille för första gången fick orgasm. det var för mig ett mycket större steg än den dagen jag blev penetrerad första gången. Dessutom skulle jag ju blivit av med oskulden enligt den första definitionen om jag hade haft sex med en kvinna då, eller hur?

• feministbrud

Var den frågan ställd till mig? Mitt svar är iaf att det har du rätt i och oskulden kan ju därmed vidgas ännu mer till första gången man har sex helt enkelt.

Hannaz skrev 2009-03-22 17:41:39 följande:
    Om du haft "problem" att få orgasm då? Man kan ju gnugga och gnida hur mkt som helst utan att det händer nåt om det inte är på "rätt" sätt.
  • feministbrud

Håller med!

johanna anders skrev 2009-03-22 19:44:17 följande:
    Jag hade då aldrig köpt en bil utan att provköra den först, för att säga det så =)Min M2B är den bästa jag någonsin haft i sängen och det är en stor anledning till att han fångat mitt hjärta =)Det finns allt för många katastrofer till män där ute! Hade aldrig chansat för att kanske få ett kasst sexliv för resten av mitt liv. MEN det är min personliga åsikt!
  • feministbrud

Du får ha sex med vem du vill, när du vill och hur du vill, bara du vill.

lillabruden skrev 2009-03-23 03:29:26 följande:
    Denna fråga är till alla som haft sex och inte haft...Om/när ni får barn, hur kommer ni råda era barn?
  • feministbrud

Det är helt sant! Men många unga killar (iaf som jag pratat med) tror att det är slut när det har gått för dem. Det är viktigt att man som tjej kan säga till att det minsann inte är det

Nynaeve skrev 2009-03-23 18:25:04 följande:
    Dessutom vill jag tillägga att orgasm inte är något man får, som en present, man måste allt jobba lite för det själv också :)
Svar på tråden Vänta med sex