Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Vänta med sex

feministbrud skrev 2009-03-22 15:08:03 följande:
    Jag kastar ut en fråga: Vad är sex och när blir man av med oskulden? Jag själv har definierat om oskulden till den stund då jag tillsammans med en kille för första gången fick orgasm. det var för mig ett mycket större steg än den dagen jag blev penetrerad första gången. Dessutom skulle jag ju blivit av med oskulden enligt den första definitionen om jag hade haft sex med en kvinna då, eller hur?
    vad är sex? tycker det är lika kortfattat som att förklara vad är rymden?

Och oskulden, tycker jag är definerat som första gången. Så oskulden med en tjej är en sak, oskulden med en kille en annan. Men jag kan ha fel
  • lillabruden

Denna fråga är till alla som haft sex och inte haft...

Om/när ni får barn, hur kommer ni råda era barn?

• lillabruden

Det låter klokt tycker jag (min åsikt)

Jag ställde frågan mest för att se skillnaden mellan dem som väntar o dem som inte väntar......sex är liksom glorifierat och ska vara "fint"... Det är inte speciellt vackert att titta på egentligen

Hannaz skrev 2009-03-23 04:44:36 följande:
    Att vara säker på att man verkligen vill ha sex med den aktuella personen. Att det första gången är med någon man varit tillsammans med ett tag och litar på. Att inte bara göra det för att alla andra gjort det eller för att den andre tjatar. Och att ALLTID tänka efter före.Kommer definitivt inte att råda dem att vänta tills de gift sig iallafall.
  • lillabruden

jag tycker ni har alla väldigt bra och sunda svar på min fråga

jag är inne på samma linje men vill nog också säga till mina barn (den dagen om den kommer..) att sex är faktiskt mest fantastisk när man älskar sin partner. Och att det är inte fel att 'prova sig fram' men det är faktiskt inget som mäter sig mot sex med sin älskade

Och det med orgasm, visst är det något för båda att jobba på!! Men vad jag har för fördom är att tjejer har så svårt att berätta/visa vad dem vill och tycker om, då är det ju svårt....

• lillabruden

alltså ska man ha sex ska man inte skämmas för att få det man vill ha
    så länge båda är med på det självklart!

Svar på tråden Vänta med sex