• RhjärtaJ

Vänta med sex

Ni är inte ensamma, vi väntar också :)

• RhjärtaJ

Den religiösa förklaringen är säkert olika. Men det finns ju ställen i bibeln där det står att en man och en kvinna ska lämna sina gamla familjer och de ska bli ett. Dvs de ska gifta sig, och bli ett kan också ses att man blir när man har sex. Vigseln fullbordas då.

Jag själv ser det så att Gud har skapat oss människor och Han om någon vet hur vi ska leva för att må som bäst. Han har ju själv kommit till jorden och varit människa, alltså Jesus. :)
    Det är inte för att vara taskig som han tycker att vi ska vänta, utan tvärtom vill han det allra bästa för oss. Och det är äktenskapet.

Att vänta med sex innebär en frihet för mej. Jag vet att personen jag är tillsammans/förlovad med är det, inte för hur jag är i sängen, utan för den personen jag är. Det är lätt att sexet ska vara något avgörande för om man kan tänka sig att vara ihop med någon. Nu tycker jag inte att sex ska vara som grädden på moset heller sen i äktenskapet, utan något väldigt viktigt och härligt. Och det ska bli fantastiskt!!

Vart gränsen går är nog väldigt olika för par till par. Det måste man bestämma själva. Det är ju viktigt att prata om det även om man inte har det.

Celeste97 skrev 2009-03-02 20:44:45 följande:
    Nej, jag tänker inte som ni, men trivs ni med beslutet så är väl allt frid och fröjd! Själv är jag förstås hiskligt nyfiken på varför man väntar, varför man väntar till just giftermålet, och var gränsen för "sex" går. Skulle vara intressant att höra den (som jag antar) religiösa förklaringen!
Svar på tråden Vänta med sex