• Hammerman

Vänta med sex

didis skrev 2009-03-20 13:59:48 följande:

Klockrent mina tankar! Jag förstår inte riktigt varför det gör så stor skillnad om man är gift eller inte. Huvudsaken måste väl vara att man har valt varandra och vill leva tillsammans, inte att Skattemyndigheten har registrerat en som gift?
    Jag fick det här svaret:

"Jo men om man gifter sig då är Gud med!"

Varpå jag svarade:

Jag trodde att din Gud var med jämt?

Hon sa då:

"Jo, men hade du varit troende hade du förstått. Nu kan du inte förstå skälet!"

... själv trodde jag att poängen med protestantismen var att det inte behövs någon medlare mellan människa och Gud och att en klänningprydd karls eventuella mässande och viftande med händerna borde vara oväsentligt för kärlekens och förhållandets äkthet, men men.
  • Hammerman

didis skrev 2009-03-20 14:44:47 följande:

Det är ett riktigt superargument!!
    Nej, hennes bästa argument för att vänta till äktenskapet var att ett giftermål var svårare att dra sig ur än alternativet.

Låter ju som en riktig höjdare. "Ja, alltså, egentligen skulle jag ju vilja skilja mig då, men då det innebär så mycket juridiskt krångel är det väl bäst att jag stannar". Tala om att vara tillsammans av rätt orsaker!

Paradoxalt nog var jag den ende i vårt förhållande som hade något intresse av att prata om så oväsentliga saker som ekonomi och den gemensamma framtiden... måste ju ha varit för att jag inte menade allvar!
  • Hammerman

didis skrev 2009-03-20 15:09:51 följande:

Sex eller inte var kanske inte det största bekymret med den damen som det låter??
    Det var... speciellt.
  • Hammerman

MV85 skrev 2009-03-22 12:52:22 följande:

Jag måste bara fråga när sådant här kommer upp i en tråd...Hur ställer ni er då till om man blir våldtagen och av med oskulden? Räknas det då som att man fortfarande är oskuld "egentligen" eller är det helt enkelt kört för en att kunna ge den "gåvan" till sin partner man väntat på i många år?Förr var man ju smutsig, oren om man blivit våldtagen och ingen man ville gifta sig med en typ... Funkar det likadant i kristna kretsar idag?
    Vad jag erfarit går det jättebra att bli av med oskulden i tidigare förhållanden, tala vitt och brett om hur frigjord man är och hur mycket man saknade sin tidigare pojkvän när det tog slut, för att sedan vara komplett oförstående mot sin nuvarande när denne blir avundsjuk och kritisera denne för att "inte förstå" varför man tvunget ska leva kyskare än påven, helst i ett decennium eller så.
Svar på tråden Vänta med sex