Vänta med sex
Det är fruktansvärt att kvinnor blir våldtagna, och om hon då var oskuld och tänkt spara den till sin man kan det säkert kännas ännu värre.
Jag har inte varit med om den situationen själv (eller känner nån/hört om det) men jag skulle fortfarande se den kvinnan som oskuld och att hon fortfarande har en gåva att ge till sin man. Det handlar nog framför allt för kvinnan att kunna komma över våldtäkten och förstå att hon inte är "förbrukad". Som sagt så handlar det ju itne bara om sex utan alla de känslor som är förbundet med det och som inte finns vid en våldtäkt.
Jag har varit i usa, och där snackade de även om att man kunde vara "born again virgin", att man kanske inte vetat om vilken gåva det är, varit kristen innan eller helt enkelt inte vetat hur många kristna ser på det och anser att Gud ser på det. Men att man så väljer att från och med nu så ska jag vänta med det, för först nu har jag förstått vad det handlar om.
Jag är själv kristen, och vi väntar med sex, till om två veckor! Eller kanske snarare så att vi väntar med samlag, för vi har utforskat varandra en hel del ändå Vi har själva kommit fram till vad vi sätter gränsen, och har valt att kunna njuta av varandra samtidigt som vi sparar en del tills vi är gifta. Det är nått som alltid varit viktigt för mig, att jag inte skulle ha sex innan jag var gift, långt innan jag hade pojkvän. För min blivande var det inte rikigt lika viktigt, även om han oxå är oskuld. Han hade gärna haft sex efter vi förlovat oss och bestämt att vi skulle gifta oss innom en ganska overskådlig framtid, men jag ville fortfarande vänta tills vi var gifta. Vi har så hittat en mellanväg som vi båda trivs med.