Ordningsregler i festhäftet =)
Vad finns det för roliga ordningsregler att skriva i festhäftet typ ....klappa inte händerna med besticken i händerna, om maten tar slut ta av din granne till höger osv.
Tacksam för roliga tips!!!
Vad finns det för roliga ordningsregler att skriva i festhäftet typ ....klappa inte händerna med besticken i händerna, om maten tar slut ta av din granne till höger osv.
Tacksam för roliga tips!!!
underbart! Speciellt den om bordsdamer - har jag inte tänkt på innan
Ååå sånt här är jättekul att ha med juu. Det måste jag oxå ha med i vårat häfte!
De här har vi:
Vett & Etikett
~Innan du sätter dig, kontrollera att du är på rätt fest! Ser alla glada ut är det rätt och du kan känna dig som hemma.
~Flytta inte omkring placeringskorten,
det kan sluta med att du kommer hem med fel person.
~Dansa inte på borden då vi ska äta där.
~Sitt fint på stolen när vi äter, eller sitt fult. Men sitt på den, inte under den.
~Klädsel rekommenderas.
~Det är strängt förbjudet att låta maten tysta mun.
~De gäster som ej har medfödd sångröst får ändå efter bästa förmåga delta i den allmänna glädjen.
~Skulle du upptäcka att de andra gästerna sjunger något annat än du själv, höj rösten så de hör vad som är rätt.
~Den som håller tal ska efter talets slut se till att alla sovande väcks.
~För att undvika trängsel under bordet, kryp till höger.
~Kontrollera att bordsgrannarna inte nyttjar rusdrycker så de blir suddiga i ansiktet.
~Om samtalsämnena tar slut, fråga:
-Är du redo för en fräck vits? Blir svaret nej, se till att få påfyllning åt ditt bordssällskap.
~Får du ont i ögat när du dricker kaffe, ta skeden ur koppen.
För kvarglömda gäster ansvaras ej!
underbart - sitter på kontoret och fnittrar varje gång
fler?
Funderade på om man itne kan trycka in en om dansen...
Det är inte tillåtet att lämna festen innan vederbörande dansat minst en dans med vardera bordsgranne och minst två med brud/gum.
Kanske det blir knöligt och inte speciellt underhållande men hur får man annars ut folk på golvet?
Thecla thecla:
Gillade din första rad!
"Innan du sätter dig, rannsaka ditt samvete. Är du verkligen bjuden?"
Kanon bra jag vill oxå ha med nå sådant här..
många bra som jag inte hade uppskrivet! *fyller på min lista*